Hei!
Fra henvisning blir sendt fra fastlege, vil man som regel motta brev fra offentlig sykehus innen 3-4 uker, der de ber deg ta hormonprøver og mannen sædprøver. Vi fikk brev etter tre uker der vi fikk beskjed om at vi ville motta innkalling til forsamtale. Det tok ca. 2 mnd før vi fikk innkallelse. Vi hadde samtale i desember ( henvisning ble sendt i slutten av juli). Etter forsamtalen ble det bestemt at jeg skulle bli henvist til laparoskopi der det var ventetid på ca. 4 mnd. Fikk operasjon i mars, og ingen feil ble funnet. Jeg begynte på medisiner i slutten av mai fordi de ikke hadde ledig før det. Ivf forsøk i juni ( som ble negativt). Ettersom man skal ha en vanlig mens mellom forsøk og de hadde sommerstengt, kom vi i gang forrige uke og venter nå på uttak på andre forsøk.
Man må ha tålmodighet, da dette tar tid man tror man ikke har og når man ville noe så stort, skulle det gjerne skjedd i går, tenker jeg
Når det er sagt, er det flere faktorer som teller. Alder på kvinnen, BMI... Osv

ser du er 35 år, og da vil jeg tro at de ikke bruker så lang tid( har jeg hørt fra andre). Mener ikke å si at du er gammel, men øvre aldersgrense for kvinner i Norge på offentlig er ihvertfall 38 år, og denne prosessen kan ta tid, man har kanskje behov for flere forsøk osv...
Håper du ble litt klokere