Kaninunge , for kaldt å stå ute??

Siriusa

Forelsket i forumet
Fikk i oss en kaninunge igår. 6uker gammel, hermelin. Kan han stå ute om natten?noen som vet? Vi har han ute i buret sitt nå. Masse høy og slikt, som han kan sove i, men synes det virkr litt kaldt ute til den lille tassen jeg[8D]??

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Er det bur med isolert "hus" inni da [:)]
Eller,vanlig bur?

Huset er ikke isolert, men han har et lite hus, med masse høy der inne da[:)] Så har jeg lagt masse bomull under høyet, så det kanskje skulle bli litt varmere. huff, lenge siden jeg har hatt kaniner, og den er jo så liten

Brr,vet ikke jeg....
Min kanin som er 5-6mnd står enda inne i sitt vanlige bur,fordi vi ikke har fått bygd skikkelig til han ute,og han har MYE pels,haha.

Håper noen med mere peil kan svare da,men jeg hadde sikkert drøyet det altså [8|][8D]

Så lenge kaninen er født og oppvokst ute, har den ingen problemer med å stå ute på denne tiden av året, selv om den ikke er eldre.

Hvis buret er tørt, trekkfritt, samt at den har et sted som er helt lunt, med høy som du beskriver, så er ikke det noe problem altså [:)]

Er den derimot født og oppvokst innendørs, ville jeg ikke ha satt den ut enda. Selv om vi har kommet til sommeren, så er det veldig kaldt om natten, og har den vokst opp inne, har den ikke fått den nødvendige pelsen enda. Nå er det en stund siden jeg har hatt kull, men jeg syns å huske at de ikke har mistet babypelsen enda når de er så små.

Temperaturforskjellen ute og inne nå på sommeren er ikke så stor, men under kaldere årstider, er det greit å holde de et sted; enten ute eller inne. For store temperaturforskjeller kan gi dem en forkjølelse.

Back
Topp