kaniner , trenger HJELP

peggy

Gift med forumet
veit noen a dere hvordan de funker , ? har 2 ho kaniner,
men ble litt skeptisk idag tidlig da jg så de Humpa på hverandre ? gjør ho kaninen de ? eller er den ene en han ? [&:][&:][&:] PLEASE SVAAR.

ja de av samme kjøn gjør det pga av dominanse:)

ORIGINAL: Puseline

ja de av samme kjøn gjør det pga av dominanse:)

puhhhh var litt redd for at at jg har fått 2 av ulikt kjønn..

Mange tar feil når de skal sjekke kjønn på kaniner. Om du ikke selv vet hvordan du gjør det, kan det sikkert være lurt å feks få en veterinær til å sjekke, hvis den ene er en hann, så er det nok kanskje kaninbabyer på vei allerede. Da anbefaler jeg at du skiller dem før ungene kommer, for kaniner er sinnsykt kjappe til å lage flere barn, hehe[8D]

Hvor lenge har du hatt dem? Om du har hatt dem lenge og de ikke har gjort det før, er det vel bare lek. Men jeg ville fått sjekka den ene jeg, så vet du hva du skal forberede deg på.

har hatt dem i 10 uker, de er 16 uker gamle.
hu trippel sjekka og driver en del med avl av kaniner såå hu har nok forhåpentligvis peiling.

Får mini-kanier du nå snart da!! (hvis du ikke har sterilisert dem! [;)])
Er så koselig! Hadde to hermeliner, som vi satte ett kull på. Litt stess med 8 kaniner forselt på to bur i stua, og å måtte lufte mamman og baby'ene for seg, og pappa'n for seg, men de er jo søte da! [:)]
Men sånn for det du lurte på, begge kjønn "humper" hos kaniner, det er for å vise dominans. Bare vær obs på at kaniner ikke er flokkdyr, dem er teretoriedyr, så hvis dem bor i samme bur kan du desverre oppleve at dem skader hverandre under dominans-kamp.. Har også vært borti tilfeller der den ene har drept den andre.. [:(]

hannene får testikler ved 12 ukers alder, så da er det fort gjort å snu dem rundt og sjekke dette.

Back
Topp