Kanin eksperter her?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Den ene lille bebisen min lever ennå  han er 9 dager gammel i dag og bor alene i et kattebur på badet..

merker at han spiser litt større måltider nå og heller litt sjeldnere, han får også på natta..merker ammetåka slår til og jeg er trøtt og ubrukelig

Når kan han smake på litt høy og andre ting? Han er veldig tynn stakars så håper han lever til han kan få ting som feter han opp litt?!

Når kan jeg slutte å masere rumpa for at han skal bæsje og tisse?

Han ligger på sånne baby klut sak fra Liam og etter 2 dager der så lå det masse små bæsje kuler der og litt tiss så nå bytta jeg den ut..ser ut som han bæsjer uten hjelp altså..

Kan prøve å legge med bilde fra bloggen min jeg: 

Minien+min.jpg

Han setter seg litt skjelven opp og ser mer ut som en kanin, prøver å krabbe/gå litt også
Han har lagt på seg noen gram hver dag ca så det går vel rette veien?

Så bra den lever, men jeg aner ikke.

Google og se om du finner et kaninforum eller noe sånt? Nesten sikker på at det finnes. :)

Ellers ville jeg ringt til en veterinær.  Lykke til.

Spurte min mann (han driver kanindrift på gården her...) og sier de begynner så smått med annen føde 1-2 uker etter fødsel. Så er bare å legge ut litt høy og se om den er klar. Evnt kan du koke litt gulerot og se om den vil ta det (rå gulerot er litt for voldsomt enda...)

Om en ukestid kan du tilby litt kraftfor i tillegg til melka:)

Katala skrev:
Spurte min mann (han driver kanindrift på gården her...) og sier de begynner så smått med annen føde 1-2 uker etter fødsel. Så er bare å legge ut litt høy og se om den er klar. Evnt kan du koke litt gulerot og se om den vil ta det (rå gulerot er litt for voldsomt enda...)

Om en ukestid kan du tilby litt kraftfor i tillegg til melka:)

Takk for svar  kjøpte inn økologisk høy i dag så da skal lille nydelige få det  hvertfall legge frem og se hva han syns..han ser jo ingen ting ennå

Bruk alfa alfa høy fra oxbow kanskje? 

Rebecca85 skrev:

Juras skrev:
Bruk alfa alfa høy fra oxbow kanskje? 

Hva er det da? og hvor kjøpes det?

Hun mener nok alfalfahøy. Oxbow er et merke spesialfôr for kaniner. Tror du vil ha MYE nytte av å lese gjennom kaninbloggen jeg linket til. Hun som har bloggen har skrevet "Den store kaninboka" som blant annet brukes som oppslagsverk av veterinærer. Jeg hadde sendt en mail til henne og spurt om pleie av kaninbabyen. 

Bra den bor på badet, så får den det varmt og godt. Prøv med litt høy så ser du om han spiser det eller ikke. Kan også være godt og ligge i det for den før den klarer og spise det.
Får den noe melk? prøv med litt lunket melk. Ha gjerne litt melk så foret blir bløtt også.
Har du vitaminer i vannet? det kan være veldig lurt.
Finn noen salat blader, løvetann eller agurk så har den noe og prøve seg på!

Lykke til 

Back
Topp