Kan vi virkelig ikke spise noe godt pålegg i jula?

Hvite Roser

Andre møte med forumet
Jeg hadde gledet meg til røkt lammelår og elgpølse som jeg skulle kose meg med på kveldene sammen med julebrus fra glassflaske..ååh det hørtes så godt ut!!

Det virker ikke slik:( men alt med måte sier jeg da for jeg har tenkt å spise litt godt pålegg;) men vil selvsagt forsikre meg om at det er ferskt og vært frosset;)

Det virker ikke slik:( men alt med måte sier jeg da for jeg har tenkt å spise litt godt pålegg;) men vil selvsagt forsikre meg om at det er ferskt og vært frosset;)

Det hjelper dessverre ikke å bare fryse det :/ Det tar kun knekken på den ene bakterien, men ikke den andre :/ Jeg ble super skuffa, for hadde de planene hehe

Det er jo mye man kan spise. Pinnekjøtt, ribbe, pølser, sylte, sild på brødskiva. Julebrus kan du også drikke. Jeg gleder meg.

Hvorfor kan du ikke spise røkt lammelår? Lurer for jeg har aldri hørt om det, blir det som spekemat å regne?

Det hjelper dessverre ikke å bare fryse det :/ Det tar kun knekken på den ene bakterien, men ikke den andre :/ Jeg ble super skuffa, for hadde de planene hehe
Å! Jeg som trodde at det hjalp å fryse det.... Jaja, får vel hoppe over godmaten denne jula da... Men har jo noe fint å glede oss til, så klarer vel å holde ut til etter fødselen:-)

Å! Jeg som trodde at det hjalp å fryse det.... Jaja, får vel hoppe over godmaten denne jula da... Men har jo noe fint å glede oss til, så klarer vel å holde ut til etter fødselen:-)

Jada, sitter å drømmer meg bort i spekeskinke med melon til sommeren :D For ikke å snakke om nystekt baguett med fenalår og tykke skiver med brie ost hehe NOM NOM!

Venter tvillinger i mai/juni 2014 <3

Spekemat, roastbeef og oster og vin frister aldri mer enn når man er gravid :p

Jeg nesten sikler etter Gilde sin Favoritt salami når jeg lager matpakke til datteren min om morgenen. Elsker lukta og har sååå lyst på!! Dette blir 6 tunge måneder :-P

Jeg kommer til å spise gravet laks.. Punktum! Fersk, hjemmefiska laks fra oppdrettsannlegg og hjemmelagd. Kan vel umulig være farlig det!:) Sushi er jo ikke farlig, så.. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg kommer til å spise gravet laks.. Punktum! Fersk, hjemmefiska laks fra oppdrettsannlegg og hjemmelagd. Kan vel umulig være farlig det!:) Sushi er jo ikke farlig, så.. :)

Det står på Matportalen at så lenge den er fersk og nyåpnet så går det greit :) Men at det uansett er en liten fare for Listeria, så jeg tør ikke :) Men om du vet hvordan den er behandlet og hvor den kommer fra så blir det nok en trygg ting å spise

Jeg har visstnok vært utsatt for toksoplasmose før svangerskapet. Jordmor sa at jeg da kan spise spekemat. Noen som har hørt dette?

Det står på Matportalen at så lenge den er fersk og nyåpnet så går det greit :) Men at det uansett er en liten fare for Listeria, så jeg tør ikke :) Men om du vet hvordan den er behandlet og hvor den kommer fra så blir det nok en trygg ting å spise

Det jeg også mener. Jeg spiser ingenting jeg er i tvil om på butikken. Men det som er lagd hjemme er jeg trygg på:) pappa jobber jo på lakseoppdrett og der blir jo fiskene testet for disse skadelige bakteriene:)

Back
Topp