Kan vi spise røkt laks ?

babydrøm<3

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Aprillykke 2016
Eller er det sånn at vi ikke skal spise det når man er gravid?

Tror jeg leste noe om at vi kan spise det sålenge vi spiser det uten at det har ligget åpent i kjøleskapet i noen dager. Altså sålenge det er ferskt. Jeg skynder meg forresten å spise en liten pakke skinke eller trønderfår opp med en gang jeg åpner den, og om den ligger i kjøleskapet mer enn 2 dager får samboer ekstra pålegg til matpakka si. ;)

*lykkebaby 2014 ♥*

Oki tusen takk for svar:)

<3 29.06.14 <3

Spis i vei så lenge pakken er nyåpnet og det er lenge til den går ut på dato!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hm, jeg har fått inntrykket av at vi ikke skal spise hverken røkelaks eller salami/trønderfår jeg.... jeg dropper alt sånt bare for å være på den sikre siden i alle fall...

Det kan hende det har endra seg siden sist jeg var gravid da. Da var regelen iallfall at fra nyåpna pakke var det lov. Sushi er også lov, selvom mange tror det ikke er det. Men ikke sushi med tunfisk :)

Sjekk matportalen :D

Sent from my iPhone using BV Forum

nå er det vell alt med måte da, om du kjøper kvalitetslaks, gjerne villaks, da kan du trygt ete den, jeg styrer langt unna oppdrettsfisk.
ellers spiser jeg det jeg er vandt til, mye sjømat, sesong bestemt, så nå er det mye får i kosten.
om man er vandt til å spise blodpølse kan man spise det, men ikke begynne med ting kroppen ikke har prøvd før.
å styre unna upasteriserte meklepod å utenlands kjøtt/fisk.

Back
Topp