Kan vi spise krydderosten til tine???

Silje1982

Forumet er livet
Jeg har det i kjøleskapet og det fristet så veldig med ost og kjeks[:)] Vet at der er kremoster vi skal holde oss vekke i fra, men denne er av pasterisert melk (eller hva det nå heter[8D][:D]). Noen som vet før jeg hiver innpå?[:D]

jeg vet ikke.... men jeg har ialllfall spist sånn kremost denne uken [8|][8|][8D]
Så håper det går fint?[:)]

Så lenge den er av pasteurisert melk, er det ok. Men f.eks brie, camembert og sånne oster skal man holde seg unna [:)] Mener jeg å huske... Pasteurisert = ok!

Så bra[:D][:D][:D] Da tar jeg sjansen på å spise den osten for det fristet så sinnsykt akkurat nå[:)] Etter masse søtt og snop i dag så kunne det vært godt med litt salt[8D] Godt jeg skal trene i morgen sier jeg bare[:D]

Kos deg [:D]

Jeg har spist kjeks og ost fra tine flere ganger. Funker så bra mot kvalmen[:D]

Takk jenter[:D] Det er godt å høre at dere andre gjør det og at det ikke er noen fare for den der krydderosten er veldig god[8D][:D] Så nå trykker jeg i tryne og storkoser meg[:D] Nam, så godt det er. Men fy søren så dårlig samvittighet jeg har pga den usunne starten jeg har fått i svangerskapet[8D] Stakkar lille spire. Lover å ta meg sammen.

Har nettopp lest meg opp på oster på matportalen.no osv, og d med oster er et virrvarr[:)]

Hovedpoenget tror jeg er at i utgangspunktet er pasteurisert ost trygt å spise, MEN eks Brie fra Tine er også pasteurisert, men da er det viktig at den er ny. Er den ny, er den trygg. Smøreost som tubeost, krydderoster, Philadelphia og harde oster som Jarlsberg, brunost og Parmesan er helt trygt å spise hele tiden.

Så for enkelthets skyld kan man droppe brie, camembert, gorgonzola ...så slipper man "gamble "på om de er ferske nok enda osv..[8|] Gorgonzola tror jeg uansett er fyfy om den er blodfersk og..[;)]

ORIGINAL: vinternurk

Har nettopp lest meg opp på oster på matportalen.no osv, og d med oster er et virrvarr[:)]

Hovedpoenget tror jeg er at i utgangspunktet er pasteurisert ost trygt å spise, MEN eks Brie fra Tine er også pasteurisert, men da er det viktig at den er ny. Er den ny, er den trygg. Smøreost som tubeost, krydderoster, Philadelphia og harde oster som Jarlsberg, brunost og Parmesan er helt trygt å spise hele tiden.

Så for enkelthets skyld kan man droppe brie, camembert, gorgonzola ...så slipper man "gamble "på om de er ferske nok enda osv..[8|] Gorgonzola tror jeg uansett er fyfy om den er blodfersk og..[;)]

Takk for langt og godt svar[:)] Dere er så snille som finner ut ting og hjelper her inne[:)] Ja, jeg liker heldigvis ikke slike oster[:)] Det er helst de krydderostene og vanlig ost det går i her[:)] Men setter veldig pris på at du sjekket så godt og det er mange snupper som setter pris på å få svar på det med oster og generelt mat[:)]

Back
Topp