Kan vi gravide ta c-vitamintabletter?

Frk.85

Forelsket i forumet
Er ikke lenge siden jeg var forkjølet, og kjennes ut på kroppen som det er en ny runde på gang:(Kan jeg ta c-vitamin tilskudd?

Jeg har tatt det for har ikke hørt at jeg ikke kan ta det:)

Jeg tar det.
Mener at om du tar for mye så går det ut i urin, så da skal det ikke være farlig.

C-vitamin er en vannløslig vitamin så overskuddet skilles ut i urinen;) Foresten så ble jeg annbefalt av legen min å da D-vitamin daglig. Flere som gjør det? Evt tran?

Jeg tar tran.

Kjæresten kjøpte flytende tran uten smak, og jeg spurte han hvorfor han ikke hadde kjøpt med sitronsmak. Da sa han så kjekt " det er jo bare barn som klager på den smaken der". Han tok seg en skje, og har ikke siden tatt en skje til gitt.. hahaha! Vi har både sanasol ( som er det beste i verden) og tran. Jeg tar først en skje tran, også en god slurk med sanasol:)

Jeg tar mulitvitaminer hver dag. Men skal ta meg en dose c-vitaminer, for har ikke lyst på en ny runde med forkjølelse. 

Tar en skje me tran og en skje med tran hver dag. Spiser og fast en youghurt hver dag for å få i meg litt mer kalsium(jordmor sa jeg bør få i meg nok melkeprodukter som inneholder kalsium siden jeg ikke drikker melk og man trenger mye kalsium for å unngå å få skjøre ben)...

Jeg tar en hel haug med vitaminer/mineraler hver dag...
c-vit
d-vit
b-vit
omega3
magnesium....

Jeg tar lifeline vit for gravide som jeg kjøper på apoteket. veldig greit.

Back
Topp