Kan være jeg hører til her

Renge

Glad i forumet
Utmarsj 2024
Hei. Jeg hadde egentlig termin i juli, men hadde desverre en sa i uke 7. Dette var min første graviditet og vi tok det ganske tungt.

Jeg har nå testet positivt og er usikker på om termin er i august eller september. Så jeg er inne på begge til jeg vet sikkert. I forhold til første dag i siste mens hører jeg til her, men fikk ikke positiv test før nå (en uke etter jeg skulle hatt mensen)
Noen som har opplevd det samme?

Hei. Jeg hadde egentlig termin i juli, men hadde desverre en sa i uke 7. Dette var min første graviditet og vi tok det ganske tungt.

Jeg har nå testet positivt og er usikker på om termin er i august eller september. Så jeg er inne på begge til jeg vet sikkert. I forhold til første dag i siste mens hører jeg til her, men fikk ikke positiv test før nå (en uke etter jeg skulle hatt mensen)

Velkommen:) gratulerer:)
Jeg har ikke opplevd det selv, men les litt på forumet, vet andre har opplevd det:) du kan jo regne fra første dag i siste mens, fram til du får noe bekrefta på en eventuell UL:)

Gratulerer med positiv test :) jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg hadde også en spontanabort i begynnelsen av november (termin i juli), som også var min første graviditet. Tok også dette veldig tungt. Til vår store overraskelse rakk jeg ikke å få mensen igjen før jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Som du beskriver var jeg derfor også usikker på dagene. Vi bestemte oss for å dra på en tidlig ultralyd i uke 6/7, både for å få fastsatt en foreløpig termin, men også for å få en trygghet på at det faktisk er et hjerte som slår. ❤️ Det kan anbefales! Utfra terminen vi fikk må jeg ha hatt en noe forsinket eggløsning sammenlignet med normal syklus. Tror det er ganske vanlig at eggløsningen kan bli litt forsinket etter en spontanabort. Hadde du noen symptomer på eggløsning som kan hjelpe deg med å beregne ca dato?

Gratulerer med positiv test :) jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg hadde også en spontanabort i begynnelsen av november (termin i juli), som også var min første graviditet. Tok også dette veldig tungt. Til vår store overraskelse rakk jeg ikke å få mensen igjen før jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Som du beskriver var jeg derfor også usikker på dagene. Vi bestemte oss for å dra på en tidlig ultralyd i uke 6/7, både for å få fastsatt en foreløpig termin, men også for å få en trygghet på at det faktisk er et hjerte som slår. ❤️ Det kan anbefales! Utfra terminen vi fikk må jeg ha hatt en noe forsinket eggløsning sammenlignet med normal syklus. Tror det er ganske vanlig at eggløsningen kan bli litt forsinket etter en spontanabort. Hadde du noen symptomer på eggløsning som kan hjelpe deg med å beregne ca dato?

Det er litt vanskelig, for følte jeg hadde symptomer både når jeg skulle hatt, så gikk det noen dager og følte det samme igjen. Så mest sannsynlig var den litt forsinket. Men det er enten i slutten av august, eller starten av september. Altså en uke forskjell ca. Så får bare gjøre som deg og se.

Gratulerer så mye :-) jeg er i samme situasjon i forhold til syklus. I forhold til siste mens hører jeg klart hjemme her. Men eggløsning var senere enn normalt og da ligger jeg på grensen mellom månedene. For bare vente å se på tul :-) velkommen! :-)

Gratulerer så mye ☺️ Jeg var på tul og fikk beskjed av gyn at det er veldig vanlig å få forsinket eggløsning etter en sa med omtrent en uke ☺️ Jeg ville regnet termin utifra blødning til du får beskjed om noe annet på ul

Samme her. Sa i november, men var bare 5+0, el kom kun tre dager forsinket, men jeg forholder meg til menstermin inntil videre :)

Gratulerer! :) håper spiren klamrer seg fast <3

Back
Topp