Kan turgåing og fysiskaktivitet

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Hjelpe til å få fødsel igang om man er moden ? Eller e det bare en myte ?

Eg spurte jordmor om det samme, og ho sa det berre var tull.

Er det så smått i gang og du er godt moden kan det hjelpe fødselen i gang. Eg hadde ein del kynnere på slutten med begge mine. Men første gikk eg ein lang tur i sikkert 2-3 timer i rolig tempo og på gress. Eitt par timer etterpå flytta kynnerene seg ned over magen og riene var i gang.
Med 2.mann gikk eg i 20 min, da måtte eg snu for at eg begynte å få rier. Når eg kom meg heim var dei blitt ganske intense:p

Men da hadde eg som sagt hatt ein del kynnere fleire dager. Og til tider var dei regelmessige, så fødselen var nok rett rundt hjørna uansett:)

Er det så smått i gang og du er godt moden kan det hjelpe fødselen i gang. Eg hadde ein del kynnere på slutten med begge mine. Men første gikk eg ein lang tur i sikkert 2-3 timer i rolig tempo og på gress. Eitt par timer etterpå flytta kynnerene seg ned over magen og riene var i gang.
Med 2.mann gikk eg i 20 min, da måtte eg snu for at eg begynte å få rier. Når eg kom meg heim var dei blitt ganske intense:p

Men da hadde eg som sagt hatt ein del kynnere fleire dager. Og til tider var dei regelmessige, så fødselen var nok rett rundt hjørna uansett:)
Ah. Skjønner :) så spennende da. Så det kaan sitte igang om det allerede er "begynt "på en måte.. Hvor langt var du på vei da dette skjedde? Før el etter termin?

Om du allerede er såvidt i gang har jeg stor tro på at det hjelper, både tyngdekraften og for rienes skyld. Men lett å slite seg ut også, om man ikke er helt der tror jeg :) Den jm jeg hadde med de to første sa feks at å gå i trapper for å komme i gang var tull, man endte som regel bare opp veldig veldig sliten med vondt bekken/rygg.. Men er man heldig og er der kan det jo starte :) Samme tror jeg med brystvortene, er du moden kan det kanskje hjelpe, men er du ikke hjelper det lite (samme med andre kjerringråd ;)) :)

Vanskelig å si.. er jo mange som påstår at det har funket, men det kan jo være tilfeldig sånn at fødselen ville startet uansett.. Men å gå rolige turer tilpasset kroppen og formen sin er jo uansett bra da - godt med frisk luft :-) Men sliter du med rygg/bekken eller andre ting som blir verre etter gåturer, så ville jeg ikke tatt sjansen.. Gjorde det i går nemlig, og det endte i en lang natt med kranglete bekken :P

Tror det er lurt å holde seg til rein fakta om slike ting og ikke høre på enkelthistorier, da det mest sannsynlig er helt tilfeldig :)
Tviler på at det å stimulere brystvortene f.eks vil fremskynde noe som helst. Er man moden så skjer jo allerede ting i kroppen :)
Men det er min mening om emnet da :)

Tror det er lurt å holde seg til rein fakta om slike ting og ikke høre på enkelthistorier, da det mest sannsynlig er helt tilfeldig :)
Tviler på at det å stimulere brystvortene f.eks vil fremskynde noe som helst. Er man moden så skjer jo allerede ting i kroppen :)
Men det er min mening om emnet da (Y)
Sign. Om alle forholdene ligger til rette og det er modent og klart så kanskje det fremskyndet fødselen noen timer, eller kanskje ett døgn, men ikke mer enn det. Babyen kommer når den er klar:)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Sniker fra februar, 3 og en halv uke før termin så var det masse snø her og plutselig var jeg i toppform, jeg var med samboer og måkte snø utenfor!! Det var mandag, tirsdag og onsdag var jeg ogi god form og gikk tur( ikke lange turen) hadde besøk av en venninne på onsdagen å hun mente at magen min var sunket sånn, natt til torsdag våknet jeg av at vannet gikk, men ingenting mer skjedde før kl 9 på morgenen, kl 12 var han ute, 23 dager før termin:p jeg har tro på at hvis du plutselig er i god form, ut og gå!!

Back
Topp