Kan tidlig ultraly vise feil?

Rosa Enhjørning

Andre møte med forumet
20.august var jeg på tidlig ultraly, fikk der beskjed om at jeg var gravid i uke 4-5. Hcg tatt samme dag var under 5. Tok da en ny ultralyd 3 dager senere der får jeg beskjed om at hun ikke ser noen ting og jeg ikke er gravid.
Slår meg så i ro med at jeg ikke er gravid, men kjenner jeg blir litt stressa når mensen ikke har kommet ennå.
Kan legen på ultralyd nr2 ha sett feil? Så jo selv at det var starten på noe på ultralyd nr.1
Jeg har testet i ettertid og fått positive cb+ men de er veldig svake....
Noen som har opplevd det samme eller har noen kloke råd til meg?
 
Ingen råd, dessverre. Er jo lenge siden august, så kanskje en ny ultralyd?

Synes forøvrig det er veldig rart at de kan si/se noe på ultralyd som tilsier 4-5 uker, samtidig som hcg er under 5.
 
Dreiv å googla litt på dette i går. Da jeg er i uke 4-5 nå selv om Spira sitter . Og jeg skal ikke teste selv før etter tidlig oul imorgen. Jeg sjekker hvorfor ting tar tid da. Og håååper hun kan skimte noe om noe er på gang i morgen. Men der sto vel at det er så lite og vanskelig å se evt kanskje kan plommesekken vise seg? Men ingen råd om gyn undersøkelse nr2 viste ikke gravid alrså :bored:
 
Har du testet nå nylig? Tenker jeg ville tatt en test nå, og evt bestilt en ny tidlig ultralyd om den var positiv. For er en stund siden august nå :)
 
20.august var jeg på tidlig ultraly, fikk der beskjed om at jeg var gravid i uke 4-5. Hcg tatt samme dag var under 5. Tok da en ny ultralyd 3 dager senere der får jeg beskjed om at hun ikke ser noen ting og jeg ikke er gravid.
Slår meg så i ro med at jeg ikke er gravid, men kjenner jeg blir litt stressa når mensen ikke har kommet ennå.
Kan legen på ultralyd nr2 ha sett feil? Så jo selv at det var starten på noe på ultralyd nr.1
Jeg har testet i ettertid og fått positive cb+ men de er veldig svake....
Noen som har opplevd det samme eller har noen kloke råd til meg?
Hvis hcg var under 5 så virker det som at noe enten har gått til grunne, eller at det var så tidlig at hcg ikke hadde begynt å produseres ennå - altså før egget fester seg/rett etter det har festet seg. Har du ikke hatt UL eller hcg-måling siden? Nå skulle du jo ha vært 10 uker eller noe på vei, så da burde strekene på en test være veldig sterke om det er det opprinnelige svangerskapet. Jeg ville kontaktet legen og bedt om ny ultralyd for å utelukket at noe ikke er festet der det ikke skal eller noe sånt. Masse lykke til!
 
Har selv vært på ultralyd i uke 5 (4+5), og da så han ingenting annet enn tykke slimhinner som både kunne være begynnelsen på noe, eller mensen. Det at dette er så lenge siden og du fortsatt ikke har fått mensen kan jo bety at det var begynnelsen på noe? Jeg ville tatt en test slik andre her foreslår. Og uavhengig av svaret bestilt en time til gyn på bakgrunn av den ultralyden i august.
 
Takk for alle svar.
På 1.ultraly så jeg faktisk at det var starten på noe som var på gang. UL nr.2 ble legen veldig usikker når jeg fortalte om UL 1 og ville ha meg inn om 2 uker igjen.
Nå føler jeg at det hadde vært fornuftig å benyttet denne timen
 
Jeg hadde en ultralyd i uke 4+5 med hcg 260. Så var jeg i uke 5+3 med hcg 600 og fikk beskjed at dette ikke var noe frisk graviditet og at keg kom til å få mensen noen dager senere. 3 uker etter uten mensen var jeg hos ny lege og ny ultralyd, med hcg på over 1000 og gravid i uke 7+1dag. Nå fant ikke legen hjertelyd og 2 uker senere var det heller ikke hjertelyd. Så vi endte opp med utskrapning i uke 9. Hadde masse blødninger dagen før utskrapning. Så jeg anbefaler å sjekke så raskt som mulig. Hvis du ikke har hatt mensen er det nok noe der enda, men med svak test er det nok dessverre ikke utviklet seg.
 
Back
Topp