Kan se litt av babyene tarm

J

Jentemamma♡

Guest
Babyen pleier å bæsje når hun får av seg bleia, og og til kan jeg se litt av tarmen kommer ut. Det ser litt skummelt ut. Avføringen er litt hard og leirete. Bruker malt hver dag. Babyen er snart 5 mnd. Er det vanlig slik skjer eller er det noe å bekymre seg for?
 
Babyen pleier å bæsje når hun får av seg bleia, og og til kan jeg se litt av tarmen kommer ut. Det ser litt skummelt ut. Avføringen er litt hard og leirete. Bruker malt hver dag. Babyen er snart 5 mnd. Er det vanlig slik skjer eller er det noe å bekymre seg for?
Hei! For alle,- små og store barn, er det viktig med en godt regulert mage. Kan ofte se at avføringsmønsteret endrer seg til å bli mer tregt ved overgang fra morsmelk til fast føde,- evt. ved oppstart med mme og/eller fast føde. Kun morsmelk gir ikke hard avføring. For å gjøre avføringen bløtere kan du bruke malt i mme, evt gi noen teskjeer sviskesaft til jenta di. Det er ikke vanlig at tarmen kommer ut ved avføring. Jeg vil råde deg til å forhøre deg med helsestasjonslege eller fastlege om dette. Hilsen Elin
 
Back
Topp