Kan pinnekjøtt oppbevares etter vanning? Hjelp!

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Det har liggi i vann i 30 t, skulle egentlig spises i kveld men det ble ikke noe av. Så får lage i morgen,men kan jeg lagre det i kjøleskapet til i morgen eller blir det ødelagt?? Kan jo ikke stå i vann så lenge.

Trenger raskt svar, please pinnekjøttkyndige damer:D

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg har gjort det uten problem :) Legg det i en bolle eller lufttett pose, så er det like holdbart som annet kjøtt :)

[quo te="Caressa, post: 16873707, member: 36434"]Det har liggi i vann i 30 t, skulle egentlig spises i kveld men det ble ikke noe av. Så får lage i morgen,men kan jeg lagre det i kjøleskapet til i morgen eller blir det ødelagt?? Kan jo ikke stå i vann så lenge.

Så lenge det er tett går det fint:) men må si du har vannet det ut ufattelig mye!...

Ska ikke vannes ut mer enn 12 timer, så 30 timer er alt for lenge. Du får pakke kjøttet i en plastpose og knyt igjen. Lukt på kjøttet før du damper det.

[quo te="Caressa, post: 16873707, member: 36434"]Det har liggi i vann i 30 t, skulle egentlig spises i kveld men det ble ikke noe av. Så får lage i morgen,men kan jeg lagre det i kjøleskapet til i morgen eller blir det ødelagt?? Kan jo ikke stå i vann så lenge.

Så lenge det er tett går det fint:) men må si du har vannet det ut ufattelig mye!...
Leste 24-30 t jeg? Skal jeg bare kaste det da? Skulle egentlig bare stå i 20, men så ble det ikke middag og litt kaos, så da glemte jeg hele greia!

Leste 24-30 t jeg? Skal jeg bare kaste det da? Skulle egentlig bare stå i 20, men så ble det ikke middag og litt kaos, så da glemte jeg hele greia!

Nei nei, ikke kast det. Jeg vanner alltid ut i 30 timer +/-, og det blir helt nydelig!

Holder i massevis med 12, selv da synes jeg det nærmer seg smakløst... Vannet mitt 9 timer til jul, synes det ble perfekt. Familien pleier stort sett vanne det ut mellom7 og ti timer.. Men da er det nok litt salt om en ikke er vant til det☺️

Du kan jo prøvekoke ett par biter for å kjenne hvordan det er da...så ser du om du liker det så vannet ut:) alt er smak og behag

Her vannet jeg i 20 timer, og det ble perfekt! Da hadde jeg til og med byttet vann 1 gang. Hadde nok blitt alt for salt om jeg bare hadde vannet det i 12 timer....

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Back
Topp