kan noen svare på dette??

louisesanabere

Betatt av forumet
for og ha rett til fødselspenger må man da jobbe de siste 6 mnd før man går ut i perm?? hva hvis firmaet skal legges ned?? noen mnd før??

Ettersom jeg har fått med meg må du ha jobbet i 6 av de siste 10 mnd for å opparbeide fødselspenger. Da er det vel ikke så farlig om det er de første 6 eller de siste 6... Og om du melder deg på Aetat, så teller det også som "jobb".. Inntekta du eventuelt får der teller altså med den og.. [:D]

Fungere slik at det er 6mnd av de siste 10mnd...
Me nom du skal over på dagpenger hos aetat,så er jo det betydelig mindre enn det du har i dag. Som resulterer i mindre fødselspenger,for da regner de ut gjennomsnitt av all "lønn"- etter det jeg vet.
Så for å kartlegge riktig tror jeg det vil være lurt å ta seg en tur på trygdekontoret,og høre hva de kan fortelle deg![;)]
Ikke for det,om jobben din skal legges ned kan det jo være du er heldig og rekker å f åny jobb!?

jobben har lovet og ikke la meg i stiken i så tilfelle vil de permitere meg med full lønn!!

Heisann! Det var jo en litt ekkel situasjon... Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kontakt med både trygdekontoret og f.eks. arbeidstilsynet - sistnevnte har en slik svartjeneste på nettet, som jeg selv har vært svært godt fornøyd med. Like godt å ta fatt i problemet på forhånd.
Håper det går bra!

ALLE vokser forskjellig.. ingen grunn til panikk..
noen vokser tidlig en plass og seint en plass andre omvendt..[;)]

Back
Topp