Kan noen svare litt fort :)

*BalleFlass*

Elsker forumet
Lillebror sover max 30min 2 ganger for dagen, men hvis han får sove på magen, kan han sove i 2-3 timer!! Er det dumt at han sover på magen på dagtid? jeg sjekker han hele tiden. Er det farlig for han på noen måte?? og kan han sove SÅ lenge på magen i strekk?

Eg meiner at det ikkje er noke problem så lenge du er der.. Er ivertfall det eg har høyrt.. :-)

Hvis han er sterk nok til å snu seg selv e det visst ikke noe problem, hvis ikke hadde ikke jeg turt selv om jeg var der hele tiden. Men det kan jo hende at andre har gode erfaringer med det :-)

Kan det være at han har låsninger som gjør at det føles ubehagelig for ham å ligge på rygg?

sånn var det med snuppa også, så jeg satte senga i stua, da så jeg på hu hele tiden. Ta en tlf til hs så er du sikker også

kan være låsninger i ryggen

Men leste også i foredlre og barn at spebarn ville ikke lære seg å sover slappe av på ryggen før de var nærmere 4mnd, siden de var vant til å være krøllet sammen i mors liv

Jeg lar snuppa mi sove på magen på dagtid, når hun f. eks ligger i sofaen og jeg sitter ved siden av. Men aldri når jeg skal holde på med noe som gjør at jeg ikke får fulgt med henne HELE tiden. Hun ligger alltid på ryggen i senga eller ubevoktet i vognbagen, på leketeppet el. 

Ikke dermed sagt at dette er noen fasit, for det å ligge på magen er faktisk frarådet - så du må nesten selv finne ut hvordan du vil gjøre det. 

Min sønn sov også best på magen da han var liten baby.
 Jeg lot han sove på magen på dagene. Jeg var jo i nærheten a han og sjekket han no og da. Han sov også 1,5 til 2 timer når han sov på magen, men bare korte dupper på ryggen. 

Men på nettene sov han på ryggen. Når han ble større og snudde seg rundt selv på magen på nettene, så snudde jeg han på ryggen når jeg oppdaget det.

Jeg ville ikke gjort det, selv om det selvfølgelig går bra med de fleste. Mageleie øker risikoen for krybbedød drastisk, og det er ingen forskjell om du legger babyen slik på dagen eller natten. Det spiler ingen rolle hvor ofte man sjekker babyen, risikoen er like stor. Det er ingenting å gjøre med krybbedød uansett hvor raskt man oppdager det dessverre, de barna lar seg ikke gjenopplive. Mageleie er farligst fra 3-6 måneder, så jeg ville aldri tatt sjansen.

Back
Topp