Kan noen som har eller har hatt bekkenløsning se hit?

Medmor og lille frø

Første møte med forumet
Jeg er gravid med mitt første barn og er 23 uker i morgen.
Siden jeg aldri har vært gravid før er det mye jeg lurer på.
Jeg sliter med bekkenløsning. Har gjort dette i mange uker nå.
Men i 2 uker nå har det vært virkelig ILLE :(
Smertene starter i ryggen (på midten) og iler nedover til rompa og ut i lårene. I forrige uke hadde jeg så vondt at vi dro til sykehuset for å sjekke. Legen tok ultralyd og andre tester, men alt var bra med den lille.
Jeg føler allikevel at alt ikke er som det skal.
Det er så ufattelig vondt. Smertene ligner på mensensmerter og de er konstante. Når jeg ligger så låser det seg innimellom helt i ryggen og rompa.
Om natten får jeg nesten ikke sove for jeg finner ingen stillinger som er gode.

Så det jeg lurer på er om dere har det samme? Er det vikelig sånn bekkenløsning kjennes ut?

skriv gjerne deres erfaringer og hva dere gjorde eller gjør for å lindre smertene :)

God jul :)
 
Jeg ville ha oppsøkt en kiropraktor om jeg var deg.

Symptomene dine synes jeg høres mye ut som bekkenlåsning. Dette er lettere å når en er gravid pga alle hormonene som gjør bekkenet løsere .. Forskjellen er bare at en låsning kan knekkes opp. Jeg hadde bekkenlåsning mitt forrige svangerskap og fikk god hjelp. I dette svangerskapet har jeg bekkenløsning, som kjennes ganske annerledes ut. Begge deler gjør vondt. Men da jeg hadde låsning fikk jeg også vansker med å sove/finne gode stillinger. Er ikke slik denne gangen med bekkenløsningen. Det kan verke en del dersom jeg har vært for aktiv, men gir seg etter hvert...
Håper du finner utav det! Er verd pengene hos kiropraktor hvis de kan hjelpe deg. Min erfaring er at legene kan lite om dette... Ps det gjør ikke vondt å knekkes opp, selv om det kan høres slik ut.

Lykke til!
 
Jeg har bekkenlåsning, men jeg kan ikke si jeg kjenner meg så mye igjen enda, er 24ish uker på vei nå. Jeg går på forebyggende trening og håper det skal hjelpe! men det ligner i en svakere grad, får vondt helt nede i ryggen og på venstre side, og klarer knapt bevege meg om jeg har vært "aktiv" en helt dag, kjennes ut som knivstikking rett og slett:P ( Var en liten tur i byen igår, og så hjem foe  å lage snop, som består av ståing og gåing frem og tilbake 1.5ish meter haha).

Finn en tjukk pute eller ekstra dyne du kan ha mellom bena slik du stabiliserer bekkenet om natta, om du ikke har prøvd det enda. Har en sånn ergoball hjemme som jeg sitter å "ruller" på (hold overkroppen mest mulig i ro mens du "ruller" bekkenet fra side til side og bak og frem), for å løse opp bekkenet litt, er mye bedre enn harde stoler og sofaer å sitte på!

Tror nok jeg ville gjort som Lykkeby sier, oppsøk en kiropraktor, helst med erfaring slik h*n vet hva h*n skal se etter!
 
Ta deg en tur til kiropraktor. Jeg fikk beskjed av lege at jeg hadde bekkenløsning, men etter å tidligere ha hatt låsninger i bekken før jeg ble gravid så var dette alt for likt til at jeg bare roet meg med at det var bekkenløsning. 
Jeg følte jeg gikk inn som et vrak til kiropraktoren og når jeg gikk ut føltes det så bra at jeg hadde lyst til å ta meg en joggetur. 
Etter 3-4 runder hos kiropraktor sammen med trening/svømming så har jeg nå blitt mye bedre og fungerer bra i hverdagen. Sover godt på natten igjen, trenger ikke holde meg fast i alt mulig for å komme meg fra sengen og inn på badet om morningen og jeg er kvitt den verste hogg-smerten som kommer etter at jeg har sittet og reiser meg opp slik at bena mine svikter. 
 
jeg har hatt bekkenlåsning siden uke 10, ble kvitt det men kom tilbake igjen for fullt i uke 24 da jeg ble større. Ble 100% sykemeldt pga det. Var sengeliggende og kunne nesten ikke bevege på meg. Har nå gått til kiropraktor 2-3 ganger i uka og hverdagen har blitt mye bedre :) Før kunne jeg ikke gå, men nå så klarer jeg å være i bevegelse og få unna dagligdagse gjøremål. Bekkenet mitt er så låst i følge kiropraktoren min at jeg må fortsette med behandlingen etter fødselen i tillegg så må jeg starte med behandling før en evt. ny graviditet. 
Kan virkelig anbefale! Du merker bedringen allerede etter første time! Magic hands!! 
 
Back
Topp