Kan noen hjelpe?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg strikker en elefant og bruker en engelsk oppskrift, og nå er jeg litt stuck på kroppen.

ImageUploadedByBV Forum1449218788.926994.jpg
ImageUploadedByBV Forum1449218841.222341.jpg

Det står at jeg skal begynne med rød, men da forstår jeg ikke hvor på kroppen hun begynner. Jeg bruker andre farger, så akkurat det spiller ingen rolle, men jeg må jo vite hvilken del jeg jobber med. :P
Øverst har hun jo rosa, og nede med føttene, på magen, har hun brukt mørkeblå.

Last edited:
Kan det ikke bare være at hun har brukt andre farger på sin? Virker Jo som det er på toppen siden det er bare ni masker du starter med... Men litt vanskelig å si når man ikke ser resten av mønsteret... Går ut ifra at du skal øke etterhvert og da vil du forstå hvor du er :)

Men den elefanten er ikke heklet! Den er strikket! Oppskiften sier også "Knit" og ikke " crochet" altså stikk ikke hekling.

Tror også den er begynt strikket fra magen, altså der du ikke ser!

Men den elefanten er ikke heklet! Den er strikket! Oppskiften sier også "Knit" og ikke " crochet" altså stikk ikke hekling.

Tror også den er begynt strikket fra magen, altså der du ikke ser!

Enig. På bildet er det meste av elefanten strikket, og det er felt masker mot toppen av både kropp og hode.

Det er den hun har strikket, som jeg har forstått. Oppskriften er her:
http://susanbanderson.blogspot.no/2007/04/page-18-elefante.html?m=1

Hvis du ser litt lenger opp i oppskriften enn der du refererte til skal du starte å strikke med den ene blåfargen... Du skal strikke alle fire beina og så sette de til side... Den rødfargen du deretter begynner med, altså der du refererer til i oppskriften er den røde stripen som kommer nederst på magen til elefanten, altså den rød over den blå på hvert bein... Du strikker da videre oppover fra magen :) dårlig til å forklare her, men forstod du?

Hvis du ser litt lenger opp i oppskriften enn der du refererte til skal du starte å strikke med den ene blåfargen... Du skal strikke alle fire beina og så sette de til side... Den rødfargen du deretter begynner med, altså der du refererer til i oppskriften er den røde stripen som kommer nederst på magen til elefanten, altså den rød over den blå på hvert bein... Du strikker da videre oppover fra magen :) dårlig til å forklare her, men forstod du?

Ja, nå forstod jeg. :)
Jeg har strikket alle beina, og tenkte automatisk at jeg skulle begynne på kroppen ovenfra. :P
Takk!

Back
Topp