Kan noen hjelpe meg?????

Andrea05

Elsker forumet
Rompa til veslemor er så sår!!! Hun blør tom...
Det er helt fortvilende!!!![:(] Og ser så vondt ut!!!!! [:(]
Jeg har prøvd Zink salve, SebaMed sin spesial-salve, potetmel, lufting+ +
Noen som har tips om en vidunder-kur???
Jeg er DESPERAT!!!

Tøybleier og lufting. Kanskje krystallfiolet?

Hei. Det som virket helt topp på min sønn, var alo vera gele, kjøpt gjennom forever living (selger alo vera produkter) Har kjøpt ei pk denne gang også til lille tulla kommer [:)]

la henne gå uten bleie en stund og sørg for at rompa er ordentlig tørr etter bleieskift, og kun bruk vann når du tørker.. hjalp her

ORIGINAL: Andrea05

Rompa til veslemor er så sår!!! Hun blør tom...
Det er helt fortvilende!!!![:(] Og ser så vondt ut!!!!! [:(]
Jeg har prøvd Zink salve, SebaMed sin spesial-salve, potetmel, lufting+ +
Noen som har tips om en vidunder-kur???
Jeg er DESPERAT!!!

Huff da, hørtes ikke godt ut!

Dersom du har prøvd så mye forskjellig, ville jeg tatt en tur til legen. Mulig det kan være sopp i område som gjør ting verre .Bruker du zink o.l på sopp, stenger du "inne" soppen.

Jeg har hatt utrolig god erfaring med INOTYOL, men den skal ikke brukes på åpne sår.
Krystallfiolett vet jeg og mange har god erfaring med.

Lykke til ihvertfall[;)]

Aloe Vera kan jeg skrive under på at funker[;)].. lindrer i alle fall godt..

Luft, tøybleier, sink, og IKKE våtservietter...

vaske kun med vann, lufttørke leeenge(sitt gjerne på badegulvet og lek med ungen en halvtime eller mer)

Ja, det tok 1 dag så var sønnen min helt fin igjen og han var ille, var etter han hadde hatt skikkelig magesjau, var byller osv[:(] smørte han regelmessig med aloe vero og han ble aldri sår igjen.. Kan virkelig annbefale det[:)]  Skal hvertfall gjøre det med tulla også [:D]

Aselli Sårsalve er vindunder middel hos oss....har slitt med så såre stumper når d kommer tenner på begge mine små - og etter ett døgn med byppige bleieskift og en god dose salve så er d nesten helt bra igjen!! kan også brukes på åpne sår[:)][:)]

A krem og/eller TENDER CARE fra oriflame:) Ei nat me dette, så er rompa til lillegutt knalle go:)

ORIGINAL: Niceday

Aselli Sårsalve er vindunder middel hos oss....har slitt med så såre stumper når d kommer tenner på begge mine små - og etter ett døgn med byppige bleieskift og en god dose salve så er d nesten helt bra igjen!! kan også brukes på åpne sår[:)][:)]

Denne signerer jeg. Fantastisk salve. Glemte helt å nevne den i stad.............den gjør underverker.

ORIGINAL: Niceday

Denne signerer jeg. Fantastisk salve. Glemte helt å nevne den i stad.............den gjør underverker.

TUUUSEN TAKK FOR MASSE GODE TIPS
NÅ FÅR JEG PÅ APOTEKET OG HAMSTRE OG PRØVE UT!!! Stakkars jenta mi!!!

ORIGINAL: CogJ

IKKE ultraviolett i åpne sår..

Uff, nei. Leste bare sår stump jeg, men det står jo blødende sår også ja.

Vesla bæsjer mange ganger om dagen og blir da ofte litt rød og irritert.
Det vi gjør, og som funker her er:
- Tøybleier (helst brettebleier/formsydde m/ullbukser utenpå da det puster aller best)
- Lufttørking, leeenge og ofte flere ganger om dagen
- Vaske kun v/bæsjebleier, og da kun med klut og vann (evt. litt olje hvis bajsen sitter godt fast på stumpen...)
- Aloe vera på stumpen
- Inotyol sinksalve hvis det er ekstra ille
- Aderma Exomega bruker vi ofte på rumpeballene og sånn...funker supert!

Back
Topp