kan noen hjelpe meg?

dream

Første møte med forumet
Hei. Jeg venter mitt første barn. dette er det mest fantastiske som har hendt meg. Men jeg har en del problemer med barnefaren. Vi klarer ikke å vere venner. Vi har prøvd altfor å klare dette selv, men nå går det ikke lenger. Jenta vår kommer snart og vi må bli enige om hvordan vi skal dele foreldreretten. Å ordne dette privat er ingen mulighet, for det går ikke an å stole på han.
Dette er en sak som plager meg mer enn jeg har godt av i min tilstand, så jeg håper noen har ett godt råd til meg...

klem D

huff da...ser det er mange kommuner nå som tilbyr gratis samlivskurs,sjekk opp dette!
Er dere heldige bor dere i en kommune som tilbyr dette,og kanskje dere fremdeles har en sjangs til å redde forholdet! Er et tips iallefall...

ORIGINAL: Star83

huff da...ser det er mange kommuner nå som tilbyr gratis samlivskurs,sjekk opp dette!
Er dere heldige bor dere i en kommune som tilbyr dette,og kanskje dere fremdeles har en sjangs til å redde forholdet! Er et tips iallefall...

Signerer under denna jeg

Hei!
jeg ville også tatt et sånt samlivskurs! tror nok det er det beste for barnet,om foreldrene klarer å løse problemene og holde sammen!
Det vil jeg tro er det beste for dere også!
Lykke til!

når jenta di blir født så får du automatisk 100 % foreldrerettalene...får at pappan skal ha foreldrerett når dere ikke bor sammen så må du og han skrive det på papiret hvor han skriver på seg farskapet på sykehuset...for all del ikke gjør dette...ikke skriv under på noenting...la han bare skrive underpå farsskapet og la det andre være..for meg virker han som en stor idiot for han minner meg om barnefaren til sønnen min...grunn til at du ikke skal skrive noe der er for at du får mere penger når du bor alene og ikke han har omsorgsrett...klart han må jop få treffe barnet sitt men da syns jeg ærligtalt du skal være til stede så lenge du ikke stoler på han... du får lykke til...hvis det er noe så er vi her for deg..

hei...
du bør følge de ordene som mamman til bastian har skrevet....
jeg har oxo en datter...jeg prøvde og holde på forholde så lenge som mulig,men til slutt klarte jeg bare ikke mer...det gikk utover meg selv og datteren min... om du ser det ikke går...så går det ikke...det er mange ganger at både du og babyen får det bedre alene...skal du samle krefter både på å holde ett forhold og forberede deg til fødselen så kan det bli tøft for deg....tenk oxo på deg selv i denne situasjonen.....
lykke til videre...

glemte en liten ting....skaff den en samværs avtale,hvis faren er bestemt på å ha ett fohold til barnet...snakk med en advokat...det kan være greit....

Ikke før ham opp som far! Ta ansvaret alene i starten. Kan alltid rettes på etterhvert.
Sørg for å ha et problemfritt og godt svangerskap. Ikke bekymre deg unødvendig. La disse tingene også ligge til du er mer klar for å ta diskusjonen - og vet hvilken løsning du selv ønsker.
Det er mye lettere å tenke, og være gravid alene - enn med noen som bare lager krøll..

Lykke til!!

Back
Topp