Kan noen hjelpe meg?

snuskepus

Andre møte med forumet
..... Tusen takk for tips, råd og støttende ord og klemmer, alle sammen.[:)]....

ojda.. hørtes ikke bra ut... vet ikke helt hva jeg skal si jeg...
hva med å snakke med en advokat?

iallefall lykke til[:)]
sender deg en stor klem[:)]

Tusen takk...
Har tenkt på å snakke med advokat, men vet ikke om de vil ta meg alvorlig en gang.. Klarer bare ikke tenke optimistisk når jeg vet at han har gjort det samme tidligere...

Oi, kan ikke gi deg noen råd siden jeg ikke vet hele situasjonen.
Du bør ta en prat med en advokat iallefall. Slik at du er forberedt.
Har du barn fra før?Hvor langt er du på vei? Ønsker deg masse lykke til iallefall. Kan ikke være lett.
Tenker på tiden etterpå, og dele omsorg med ham. Samarbeide om barnet.
Uff [&o] *treøsteklemme*

Enig med Trine*Andrea. Kontakt en advokat og forklar situasjonen for han/henne

lyder for meg at du har flere ting som er + enn det han har...! Hmm.. vet ikke hva du skal gjøre men har på fornemmelen at han ikke kan ta barna fra deg.! Sleip mann, men ikke la han holde deg nede ved jorda! Vis at dette klarer du og da står du mye sterkere enn han med hans trussler.. Hør med politiet om det er noe du kan gjøre?

ORIGINAL: betty

Jeg hadde nok vært litt ego,og faktisk flyttet langt unna,fått meg hemmelig adresse og telefon nr. eventuelt byttet etternavn.
Det er selvfølgelig enn siste utvei,men faktisk haddejeg nok kunne vurdert å gjort noe slik visst han er i stand til noe slikt.
Vet at det ikke er etisk "riktig" ,men det er jo ikke det han truer med å gjøre også.
Huff for en lei situasjon ,lykke til.

Men da hadde jo dette slått tilbake på meg hvis han hadde funnet ut av det...?

Hør med Amathea, de kanskje kan hjelpe deg i forhold til rettigheter?

Tusen takk for tips, råd og klemmer alle sammen.. Det hjelper.[:)]
Skal ta kontakt med advokat og høre hva de sier til saken..

ORIGINAL: snuskepus

Jeg hadde nok vært litt ego,og faktisk flyttet langt unna,fått meg hemmelig adresse og telefon nr. eventuelt byttet etternavn.
Det er selvfølgelig enn siste utvei,men faktisk haddejeg nok kunne vurdert å gjort noe slik visst han er i stand til noe slikt.
Vet at det ikke er etisk "riktig" ,men det er jo ikke det han truer med å gjøre også.

hvordan skal han finne ut av det?
vet han at det garantert er hans barn?

aner ikke hva jeg ville gjort i en slik situasjon, men hadde ikke skrevet hans navn på
noen papirer som angikk ungen iallefall! denne mannen høres ikke helt god ut, så
jeg tror nok også jeg hadde byttet navn og flyttet vekk hvis jeg kunne.

ORIGINAL: Ellen.

aner ikke hva jeg ville gjort i en slik situasjon, men hadde ikke skrevet hans navn på
noen papirer som angikk ungen iallefall! denne mannen høres ikke helt god ut, så

Han vet at det er hans, ja. Har muligheter til å flytte bort, men vet ikke hvor positivt det hadde vært at jeg "rømte fra" hvis han gjorde noe ut av truslene.
Han er bekjent av et par av mine venner, og så manipulerende som han er hadde han klart å få lurt ut av de telefonnummer, navn og adresse, regner jeg med..

uff....dette kan ikke være noen enkel situasjon å havne i! Det beste du kan gjøre kanskje er å ikke gjøre noen ting som kan provosere barnefar, da har han ingenting han kan bruke i mot deg senere!
Kanskje du burde informere lege og jormor om situasjonen din og, kan være de har vært borti dette før de og, så slipper du å sitte helt alene med dette!
Som nevt tidligere her kan du også si ifra der du skal føde at du ikke vil ha barnefar i nærheten av deg eller barnet ditt hvis du føler deg utrygg!!

Trist at det største i livet skal bli ødelagt av barnefar[:(] 
Lykke til videre i svangerskapet, håper det ordner seg for deg, klem....

Stakkars deg, ikke noe særlig å tenke på sånt når man er gravid. Men du skal vite at det skal mye til forr at han kan ta barnet fra deg, høres ut som at han er dårlig skikket fra før. Vist du ikke har noe fra fortid eller nåtid å være redd for så skal du bare ta det helt med ro. Ingen tar fra deg ditt barn uten grunn, mor har førsteretten til barnet! Stå på[:)]

ORIGINAL: Trine*Andrea

ojda.. hørtes ikke bra ut... vet ikke helt hva jeg skal si jeg...
hva med å snakke med en advokat?

iallefall lykke til[:)]
sender deg en stor klem[:)]

Han vet at det er hans, ja. Har muligheter til å flytte bort, men vet ikke hvor positivt det hadde vært at jeg "rømte fra" hvis han gjorde noe ut av truslene.
Han er bekjent av et par av mine venner, og så manipulerende som han er hadde han klart å få lurt ut av de telefonnummer, navn og adresse, regner jeg med..

Men han må jo ha reele trusler ,og kunne bevise at du ikke er skikket til å være mor vel før de i det hele tatt tar fra deg omsorgsretten.
enn annen ting er jo at visst du tror at han kunne lurt dine venner til å få gitt ut informasjon om deg som du ikke ønsket at han skulle ha ,så hadde det vært lettest at du ikke sa noe til dem.
Uansett du selv må vurdere hvorvidt han har noe på deg eller kan få noe på deg.Han må iallefall kunne bevisse at du ikke er  en god omsorgsperson.
Hjelper ikke at han truer deg så sant at han ikke kan bevise at du på noen måte er en dårlig omsorgsperson for det kommende barnet.

Det han mener han har på meg er ting som han har diktet opp. Han kjenner meg egentlig ikke, og har diktet opp ting om min personlighet som ikke har et snev av sannhet over seg, men er uansett livredd. Han har klart det før, så hvorfor skulle han ikke klare det igjen? Jeg kjenner ikke hele historien med det andre barnets mor, så for alt jeg vet kan det han har fortalt bare være oppspinn.

Syntes virkelig synd på deg[&o]

HAr du noen andre barn med han som du må ta hensyn til?

ORIGINAL: Smulen

Nei. Dette barnet er egentlig et lite uhell som han først sa at han ikke ville ha noe med å gjøre.. Bare fordi jeg gikk imot hans "ønsker" (det var vel mer indirekte tvang han prøvde på..) om abort.

Nei. Dette barnet er egentlig et lite uhell som han først sa at han ikke ville ha noe med å gjøre.. Bare fordi jeg gikk imot hans "ønsker" (det var vel mer indirekte tvang han prøvde på..) om abort.

For en tulling! Han vil ikke ha barnet, men for å ødelegge for deg skal han ta det fra deg???

Møkkagubbe[:'(]

For en tulling! Han vil ikke ha barnet, men for å ødelegge for deg skal han ta det fra deg???

Møkkagubbe[:'(]

Det virker så absolutt sånn..

Men han må jo ha reele trusler ,og kunne bevise at du ikke er skikket til å være mor vel før de i det hele tatt tar fra deg omsorgsretten.
enn annen ting er jo at visst du tror at han kunne lurt dine venner til å få gitt ut informasjon om deg som du ikke ønsket at han skulle ha ,så hadde det vært lettest at du ikke sa noe til dem.
Uansett du selv må vurdere hvorvidt han har noe på deg eller kan få noe på deg.Han må iallefall kunne bevisse at du ikke er  en god omsorgsperson.
Hjelper ikke at han truer deg så sant at han ikke kan bevise at du på noen måte er en dårlig omsorgsperson for det kommende barnet.

Det han mener han har på meg er ting som han har diktet opp. Han kjenner meg egentlig ikke, og har diktet opp ting om min personlighet som ikke har et snev av sannhet over seg, men er uansett livredd. Han har klart det før, så hvorfor skulle han ikke klare det igjen? Jeg kjenner ikke hele historien med det andre barnets mor, så for alt jeg vet kan det han har fortalt bare være oppspinn.

Ja regnet med at han diktet opp at han har noe på deg[:)],men han må jo kunne bevisse det han dikter opp.
Hjelper jo ikke å si at hun og hun gjør slik og slik,og bla bla bla,uten at han har noe å kunne vise til.
Skjønner du hva jeg mener?
Uansett skjønner at du er redd,og fortvilet ,og jeg vet deverre ikke hva du kan gjøre heller utenom det som allerede er nevnt.
Håper uansett at du får hjelp enten fra advokat eller noen andre,og at du får fred i fra denne fyren for han høres ikke helt god ut.
Sender deg en stor klem jeg[:)]

Tusen takk. Klemmer hjelper alltid.[:)]

Back
Topp