Kan noen hjelpe meg:)

junibebi89

Gift med forumet
Jeg drar kanskje til Budapest 13.mai. men. Jeg kommer nok til å være delvis sm ennå da, tipper sm 60 eller 40 pr.

Men jeg fikk høre fra nav om at det var best å bruke feriedager fredagen og bare skrive tidsrommet jeg er på tur i sm så ville jeg da få vanlig lønn fra jobben. Men, vi er jo også på tur i helligdagene, 16 og 17 mai.. hvordan blir dette? Mister jeg penger da?..

Ut fra hva jeg har skjønt er det som å ta fri fra jobb. Om man ikke tar ferie så blir det ulønnet. Håper du får dratt da :) fint med en tur før babyen kommer <3

Hmmm så da mister jeg uansett?
Ja, på samme måte som at man ikke får lønn i helger (hvis man har fastlønn selvsagt).

Altså du mister ingenting, for du får verken lønn eller sykepenger på røde dager uansett. Akkurat som at feriedagene dine ikke kan brukes på dager som allerede er offentlige fridager.

Med mindre du har et yrke der arbeidsplassen er i drift på helligdager og i helger. Feks. sykepleier.

Ja, på samme måte som at man ikke får lønn i helger (hvis man har fastlønn selvsagt).

Altså du mister ingenting, for du får verken lønn eller sykepenger på røde dager uansett. Akkurat som at feriedagene dine ikke kan brukes på dager som allerede er offentlige fridager.

Med mindre du har et yrke der arbeidsplassen er i drift på helligdager og i helger. Feks. sykepleier.

Ait, har jo en fastlønn så mister kanskje ikke no da:). Tror jeg skjønte litt, takk:). Føler meg litt tom i hodet om dagen :p

Back
Topp