Kan noen hjelpe meg?

Linnis

Glad i forumet
Sikkert vært snakket om dette før på forumet, men jeg er i en slik situasjon der jeg jobber 70% natt, har også vært vant til å ta på meg masse ekstravakter (hjemmesykepleien) fra og med 1.oktober igjen går vi tilbake til vår faste 50% stilling på natt da den resterende 20% stillingen bare er et vikariat. Er også kommet såpass langt at jeg føler meg ikke tilfreds å jobbe natt lengre da det påvirker både søvn, og "sikkerhet". Så kommer ikke til å kunne ta på meg noe ekstra nå. Men det store spm er, om jeg nå blir sykemeldt får jeg da bare utbetalt for min faste 50% stilling eller vil de regne ut etter de 3 siste mnd jeg har jobbet (altså med den 20% ekstra stillingen og ekstravakter) isåfall vil jeg merke betraktelig nedgang i mndlønn om jeg da bare skulle få sykepenger for 50% stilling. :anyone Puuuuh....

Tror de ser på hva du har tjent og pleie tjene, hvis du blir sykemeldt kan du jo ikke ta på deg ekstravakter som du har pleid

Det som er poenget at jeg klarer rett og slett ikke å ta på meg noe ekstra vakter lengre heller. Derfor jeg lurer på hva de ser etter utregning om jeg nå skulle blitt sykemeldt da vi nå er gått tilbake til 50% fast. Om de regner ut fra fastlønna eller rett og slett de siste mnd opptjening? Forskjell på å ha jobbet i en 70% nattstilling pluss en del ekstravakter imotsetning til kun 50% natt så :)

Når du jobber turnus/ ulikt hver mnd, kan de regne de 3 beste av de 12 siste mnd :)

Back
Topp