Kan noen hjelpe meg?

blomst3

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg er gravid som alle andre her inne, 9+2 i dag Gleder meg kjempe mye, men har ett problem som setter en liten stopper for gleden

Denne graviditeten var overhodet ikke planlagt, hadde tenkt å vente til alt var på plass, men enkelte ganger kan vi jo ikke styre selv hva som skjer. Slik ble det nå å tanken på abort har ALDRI vært tilstedet.

Problemet som jeg har er jo da pengeproblemerJeg har ikke fast jobb, jeg er bare ringevikar og har vært det siden mars i år. Jeg jobber faktisk en god del selv om jeg er ringevikar for de trenger meg mye og det er mye ledige vakter, så jeg tjener faktisk ca 10 000 i måneden... Men det er jo ikke noe fast jobb, å får jeg da penger når jeg skal ut i permisjon? Uff, har så lite lyst å gå hjemme med babyen UTEN penger Dette var grunnen til at jeg ville vente med ett barn til, men dette kunne jeg bare ikke styre!! Så dette legger en liten demper på gleden viss dere forstår........ Kan noen hjelpe meg?? Hvor skal jeg spør om råd osv?? Får jeg penger når jeg skal ut i permisjon når jeg bare er ringevikar??

Gratulerer med den lille i magen :)

Du får foreldrepenger selv om du ikke er i fast jobb. Det går på hvor mye du tjener :)

Les reglene på www.nav.no :)

Så lenge har du jobbet de 6 av de 9 siste mnd får du foreldre penger.

Takk for svar :) så jeg får foreldre penger uansett om jeg bare er ringevikar? Jeg begynte jo i mars, så jeg har jo jobbet over 6 mnd før jeg går ut i permisjon...... Noen som vet hvordan jeg kan rekne ut hva jeg får tilfelle?

Takk for svar :) så jeg får foreldre penger uansett om jeg bare er ringevikar? Jeg begynte jo i mars, så jeg har jo jobbet over 6 mnd før jeg går ut i permisjon...... Noen som vet hvordan jeg kan rekne ut hva jeg får tilfelle?

Jeg er også ringevikar, og jeg tjener maks 3000 i måneden! Sambo tjener helt greit da, så vi klarer oss fint :) Men nå begynner jeg på skolen i høst, så da får jeg penger av lånekassen når jeg er i permisjon :)

FrkHerv skrev:

Ja, det får du så lenge du har hatt inntenkt

Ja, de regner ut et snitt på de siste 3/6/9 månedene (litt ulik praksis tror jeg).

Back
Topp