Kan noen hjelpe meg?:) spm ang.ivf

Heidi88

Glad i forumet
Vi skal etter planen ha vårt første ivf-forsøk nå i august. Eller dvs vi starter hormonbehanglinga i slutten av måneden når mensen kommer. MEN, det jeg lurer på er; var det ikke dag 2 man starter med sprøyter? Er redd det blir for kort tid fra jeg garantert vet jeg ikke er blitt gravid i denne syklusen jeg er i nå, og til jeg skal starte med medisinene. Reseptene må vel skrives ut og medisiner helst hentes før mensen kommer? Hva om man da er så heldig å være gravid? Må man betale noe når legen allerede har skrevet ut resepter? Sikkert et merkelig spm, men det får så være;)

Vi skal etter planen ha vårt første ivf-forsøk nå i august. Eller dvs vi starter hormonbehanglinga i slutten av måneden når mensen kommer. MEN, det jeg lurer på er; var det ikke dag 2 man starter med sprøyter? Er redd det blir for kort tid fra jeg garantert vet jeg ikke er blitt gravid i denne syklusen jeg er i nå, og til jeg skal starte med medisinene. Reseptene må vel skrives ut og medisiner helst hentes før mensen kommer? Hva om man da er så heldig å være gravid? Må man betale noe når legen allerede har skrevet ut resepter? Sikkert et merkelig spm, men det får så være;)

Du betaler bare for det du henter:).
Jeg venter mensen om under en uke, har hentet de første sprøytene jeg skal ta, men venter med resten, jeg må bestille alle medisinene siden de ikke har det inne på apoteket der jeg bor, men hvis du kan få medisinene på dagen så kan du jo hente de samme dag som du får mens ;)
Lykke til :)

Når du starter på hormoner kommer vel an på om du skal ha langt eller kort regime (med eller uten spray/nedregulering). Ang medisiner spørs det nok litt hvor du bor, har du tilgang til et sykehusapotek har de som regel medisinene inne, mindre apotek må du kanskje bestille. På Ullevål hentet jeg ut medisinene fortløpende, veldig glad for det, viste seg at jeg trengte veldig lite stimulering, så slapp billig unna. Ønsker deg masse lykke til!!

Angående medisinene så måtte jeg bestille på lokalapoteket her, men de hadde de på sykeshusapoteket så som de andre sier så kommer det an på hvor du bor når du må ta dem ut.
Du vet jo (nesten) garantert at du ikke er gravid når mensen kommer så om du har sjekket med apoteket så kan du jo hente ut den dagen. :)
Masse lykke til, spennende prosess dere begynner på nå!:)

St.olavs sender alle mine medisiner siden jeg ikke bor i byen. Kommer i en kjølebox som jeg leverer tilbake på apoteket når jeg skal på kontroll :)

Back
Topp