Kan noen hjelpe meg ?? MME

MorLilleGull

Andre møte med forumet
Hei.

Jeg gir min sønn 1 flaske MME på dagen (fordi han klarer omtrent ikke amme i offentlighet, altså han må være i rolige omgivelser) Da drikker han ca 200ml. Det jeg lurer på er hvor ofte dere som gir bare MME lar de små spise. På NAN esken min står det at ha 4-5 måltider til dagen, på 160- 200 ml. Hva skjer hvis de spiser mer enn det? Min lille ammer jo ca 3 ganger på natten, og ammer ca 4 ganger på dagen. Ser for meg at jeg snart må slutte å amme (ikke frivillig) fordi han er så utrolig nygjerrig, og vil helst bare kikke rundt seg. Men skal han da bare ha 4-5 måltider i døgnet? Har dere mange "små" måltider i løpet av dagen, eller drikker de ca 160-200 ml til hvert måltid.

Litt rotete skrevet dette, men jeg vet jo at de ikke skal drikke mer en ca 1 liter MME til dagen (eller døgnet??)

Håper noen med MME babyer kan hjelpe meg litt, kanskje skrive ned hvordan rutinene deres er.

Takk :)

Det var før de ikke skulle ha mer enn en liter mme pr dag, pga høyt proteininnhold i mme på den tiden. Men nå har de visst tilpasset mengden bedre, så det fins ikke noe maksgrense. Vi mått gi oss med ammingen da hun ble 3 mndr (ga først mme på kvelden og så ballet det på seg og til slutt nekta hn og ta puppen). Så vi har gidd mme i en måned nå og vi har enda ingen rutine på måltidene. Hun spiser alt fra 50 ml til 150 ml på dagtid, men på natta kan hun spise ei flaske på 200 ml. Da har hun sovet fra kl.18-04/05 uten mat da.
  Og siden hun sover så godt på natta virker det som hun hamstrer på dagtid, så hun kan spise hver time og noen dager annenhver time.

Jeg har brukt mme fra han var 3 uker, og vi har heller ikke noe "fast" rutine på spisinga eller hvor mye han spiser. Det varierer veldig fra dag til dag og natt til natt :) Noen ganger spiser han 140 ml og noen ganger bare 70 ml, så det er veldig forskjellig :-) 
Barna må få spise så ofte de vil og så mye de ønsker mener nå jeg :-)  

Her spiser han når han er sulten :) Går som regel 3-4 timer mellom hvert måltid, og går 160-220ml hver gang 

Alveblomst skrev:
Her gir jeg omtrent 230 ml 5 -6 ganger i døgnet, har en sulten liten gutt :)

230 ml 5 ganger i døgnet her :)

Storesøster ville ha flere måltider, men mindre hver gang, så det er nok stor forskjell på ungene. Jeg lar de drikke det de vil ha, så ofte de vil :)

Back
Topp