Kan noen hjelpe meg med vognvalg? :)

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Hjelpes - klarer ikke å bestemme meg for vogn! Er første baby, så er i mangel på erfaringer! Det jeg ønsker er helst emmaljungalignende vogn - liker ikke Stokke-vognene (altså de "trendy" typene)

Noen med forslag til vogner som ser litt klassiske ut, som kan brukes på vinter og grusvei?

Noen som har erfaringer med emmaljunga sitt understell med svinghjul? Spesielt på grus og vinterføre? :)

Takk for svar <3

Emmaljunga med city bag er heilt tipp topp på alle underlag syns eg:)

Anbefaler å uansett vogntype å kjøpe skinn på sportsdel, da det er veldig lett å vaske av med ein klut, i stedet for å måtte ta av heile trekket og vaske det i maskin:)

Her er det også første barnet:) vi gikk for emmaljunga mondial de luxe med duo s lounge understell:) vi var bestemt på at vi ville ha svinghjul, låser de bare der det er nødvendig:) veldig fornøyd med valget og kjøpet, selv om vi ikke får prøvd den skikkelig før snuppa kommer i februar;) kommer til å bli brukt på både snø, grus, landeveier, asfalt og kjøpesenter:)

Vi har Emmaljunga Edge med svinghjul og er kjempefornøyde :) har fungert veldig bra på grusvei uten å måtte låse hjulene.. Anbefaler den på det høyeste.. Eneste minus er at den tar stor plass i bilen :) ikke prøvd på noe særlig vinterføre da vi ikke har noe særlig vinter her :P

Har hatt stokke xplory, værste vogna jeg har vært borti (bagen lå hun og sparka i buen der "stolpen" kommer opp så den var rett og slett for kort når hu var 4mnd!! Og uansett hvor man trilla så hoppa jo ungen i setet/bagen! Eneste positive var på kjøpesenter mtp at du kunne snu den på en 50øring :P)

Har hatt babyjogger city elite, knallgod å trille, men sportsdelen er kun fremovervendt så man får ingen kontakt med barnet sitt. Og var vanvittig irriterende at uansett hvor mye man strammet opp ryggen så satt han aldri skikkelig oppreist for den var så bakoverlent i full sittestilling. Elendig regnsett så der anbefales et annet enn orginale! Har ikke hatt baby bag til den så vet ikke hvordan den er..

Har hatt simo kombi. Elska den vogna. Men da den skulle av markedet så valgte vi selge den da vi kom til å slite med å få tak i alt av reservering etterhvert, så for å være sikkre ble den solgt av de årsakene. Den er knallgod på all føre syns jeg, og super komfortabel!

Nå har vi (for andre gang!) emmaljunga edge duo mondial. Elsker vogna, super komfortabel for både mor og barn. ENESTE er understellet, jeg er 172 høy, og håndtaket er akkurat litt for lavt :P test ut det før du kjøper, at du får håndtak som gjør vognen komfortabel å trille for deg, at du slipper bøye deg eller noe for å gå godt.
Ellers kan man jo ha den begge veier. Men det finnes understell man kan snu håndtaket over til andre siden slik at du slipper snu selve setet, men heller vinkler over håndtaket.. og det kan man også justere lengden på håndtaket, slik at om man er kort eller lang så tilpasses det.. men da jeg prøvde dette en gang (brukt vogn vel og merke) så var det ikke så lett men kan være jeg gjorde det feil :P
Alt i alt, emmaljunga har et hav av muligheter og jeg anbefaler at du bare reiser til en forhandler og sjekker ut alle mulighetene og prøver trille den litt og spør om ALT! Slik at du får den vogna som er perfekt for deres behov :)

Ble langt dette men :P har hatt enda flere vogner men jeg stopper der :P har litt vogn dilla ja! Hehe :P

Venninna mi jobber i butikk som selger Emmaljunga og anbefalte meg ikke å kjøpe med svinghjul :)

Vi har kjøpt Britax go big, kjenner flere som har hatt Britax go til sine barn og vært superfornøyd! Bagen er dog litt kortere enn på andre vogner, men det er det eneste negative vi har funnet. Den er noe bred men veldig flat sannenlagt, og hjulene kan lett taes av for å ta mindre plass i bil. Sportsvogndelen har full liggestilling og lang kalesje Vognen har sentralfjæring og er kjempegod å trille!

Jeg har Emmaljunga super nitro med svingbare hjul etter førstemann. Den er fin å se på og god å trille på asfalt, men lite egnet på snøføre og grusvei. Svingbare hjul og trehjulinger er i tillegg stive og har ikke noe som helst fjæring. Det savnet jeg. Derfor har jeg kjøpt en brukt Simo duo som jeg skal ha i tillegg. Når det er sagt, har jeg venninner som også har duper nitro. De er storfornøyde med vognen og har aldri savnet fjæringen, så vi har alle forskjellige behov :) Ellers kan jeg nevne at baggen (city bag) var mer enn stor nok. Hun lå i den til hun var 7 måneder

Her har vi gått for Britax go duo vogn.. Eg syns dissa Emmaljunga vognene er så innmari svære! Britax go hadde så mange kjekke funksjona, men eg er førstegangsmor så har ingen erfaring :p

Vi har bestilt en emmaljunga mondial duo med deluxe understell, fire faste og veldig store hjul som egner seg svært godt på vinters tid og vognen er så utrolig vakker at jeg har ikke ord Har prøvd å trille samme vognen med svinghjul foran og opplevde at det faktisk var tyngre da vognen dro skikkelig til en side og jeg ble nødt til å holde igjen vogna så den ikke skulle kjøre rett I grøfta

Vi har ihvertfall vært veldig fornøyd med vår Brio Happy Duo vogn. Faste lufthjul som triller godt på alle underlag og har god plass til tjukk vognpose.

Husk å ta med bilen når du skal kjøpe vogn....Emmaljungavognene er gode og fine, men tar stor plass. Vi har City Cross til førstemann og stasjonsvogn (ikke av største type), men tar utrolig mye av bagasjeplassen.

Back
Topp