Kan noen hjelpe meg med utstyr til å lage kort?

• Trådstarter Trådstarter RockStarBaby
  • Opprettet Opprettet
R

RockStarBaby

Guest
Jeg er nybegynner i scrapping og har kjøpt meg masse utstyr alt, men hittil så har jeg bare skrevet ut et mønster eller en tekst fra nettet istedet for å bruke stempler.

Det er så mange fine kort her med stempler og jeg kunne tenkt meg å prøve det i stedet, så hvor kjøper dere stempler? Jeg har noen stempelputer som jeg har brukt for å sverte kantene, men det må vel flere farger til? Så ser jeg dere fargelegger de også, altså disse figurene? Hvilke farger bruker dere da? [:)]
Så ser jeg dere snakker om punchere?? hehe, forklar meg? [:)]

Om du skal kjøpe promarkers BØR du bestille fra det glade utland! 36,- i norge og 16,- INKL FRAKT fra England!

Stempler kjøper jeg hos hobbyhimmelen når jeg er innom der. Har et du kan få kjøpe VELDIG BILLIG om du vil.

ORIGINAL: Stinius

Om du skal kjøpe promarkers BØR du bestille fra det glade utland! 36,- i norge og 16,- INKL FRAKT fra England!

Stempler kjøper jeg hos hobbyhimmelen når jeg er innom der. Har et du kan få kjøpe VELDIG BILLIG om du vil.

Jeg har kjøpt promarkers litt rundt omkring, men du har ikke tilfeldigvis en link til den engelske siden?

ORIGINAL: *atina*

ORIGINAL: Stinius

Jeg har kjøpt promarkers litt rundt omkring, men du har ikke tilfeldigvis en link til den engelske siden?

Sjekk topptråden inne på siden her. Våre viktigste tråder. Der finner du link til info om promarkers:)
Også hvor det er billig å kjøpe:)
Ebay er også et alternativ da:)

Takk for svar [:)]
men, et dumt spørsmål.. Jeg ser på bloggen din Stinius at du har bl.a to plater umonterte stempler i en give-away, hvordan bruker man slike? Jeg har faktisk tre stempler med bryllupsmotiv og de sitter fast på en treblokk som man må ta på en stempelpute først, er det noe lignende? [8D]
Jeg har også tre forskjellige mønstersakser som jeg bruker da, men er det finere med punchere? [:)]

OG jeg skal til Oslo om 14 dager, så jeg tenkte handle litt der, vet dere om andre hobbybutikker en panduro i sentrum? [:)]

ORIGINAL: stort og lite gull

ORIGINAL: RockStarBaby

Takk for svar [:)]
men, et dumt spørsmål.. Jeg ser på bloggen din Stinius at du har bl.a to plater umonterte stempler i en give-away, hvordan bruker man slike? Jeg har faktisk tre stempler med bryllupsmotiv og de sitter fast på en treblokk som man må ta på en stempelpute først, er det noe lignende? [8D]
Jeg har også tre forskjellige mønstersakser som jeg bruker da, men er det finere med punchere? [:)]

OG jeg skal til Oslo om 14 dager, så jeg tenkte handle litt der, vet dere om andre hobbybutikker en panduro i sentrum? [:)]

Puncher kan ikke sammenlignes med mønstersakser...
Når det gjelder de ulike typene stempler så anbefaler jeg denne utgaven av "Et trykk", der er det en super guide for de i startfasen [:)]

Sommerfuglen på dette kortet er trykket ut med punch: http://kreativemariet.blogspot.com/2010/07/telyskort.html

Og kanten på dette kortet (den rosa bården) er trykket ut med punch. Det kan jo ikke lages noe sånt med mønstersaks http://kreativemariet.blogspot.com/2010/06/et-blomsterkort-til-stamartic.html

[:)]

Stempler:
De som er med trekloss er monterte. Dyrest i innkjøp, men ferdig til bruk
Noen er halvmonterte: De har skumgummi (ez mount), og du trenger kun en akrylkloss til å feste dem (en kloss kan brukes til mange, du tar dem av og på etter som du bruker dem). Billigere i innkjøp.
Umonterte stempler: Du må kjøpe ex m i tillegg og montere dem selv. Billigst i innkjøp.
I tillegg finnes clearstamps.

Tusen takk for svar! Nå ble jeg litt klokere! Skal se etter det bladet du snakker om [:)]

jeg handler endel på http://www.kreativhobby.no/

Er veldig fornøyd med dem.

Her er link til promarkers: http://www.joannasheen.com/craft-supplies/promarkers/

Man har masse å lære seg når man er ny (eller ikke, ei lærer ennå[8D]) og det blir som ofte masse kjøp den første tia.[:)]

Ei kjøper stempler overalt, gjerne brukt også! På bloggen min har ei liste over netbutikker hvor man kan handle det meste innen scrapping![;)]

Ei bruker promakers og copik å fargelegger stemplan med. Da bør man ha distress eller memento stempelputer. Ei liker memento best.[:)]

Punchere er til å stanse ut forskjellige figurer, kanter osv med. Samme som man også kan få gjort med dies av forskjellige slag![:)]

Back
Topp