kan noen hjelpe meg med noe?

paprika

Gift med forumet
Julibarna2014
jeg lurer bare på om hvordan arbeidsgivers 16 dager regnes.. (altså hvis man er sykmeldt, så betaler arbeidsgiver de første 16 dagene) regnes de dagene fra mandag til fredag eller mandag- lørdag, eller mandag til søndag..? hvis noen skjønner hva jeg mener..

De dagene regnes vel de dagene du er borte... Så om du er borte mandag-søndag, så er det 7 dager...

Tror det regnes kun i arbeidsdager så hvis du arbeider mandag-fredag så er to uker 10 dager.

ORIGINAL: bibbiii

så på en måte fra sykmeldingens start til slutt?

ja tror det :)

Så om du er sykemeldt i 21 dager, så betaler arbeidsgiver for 16 av de.
Men, om du blir friskmeldt og så senere sykemeldt igjen, så begynner arbeidsgivers 16 dager på nytt igjen (sånn har jeg hvert fall forstått det)

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

ja tror det :)

Så om du er sykemeldt i 21 dager, så betaler arbeidsgiver for 16 av de.
Men, om du blir friskmeldt og så senere sykemeldt igjen, så begynner arbeidsgivers 16 dager på nytt igjen (sånn har jeg hvert fall forstått det)

nei det siste stemmer ikke..nav sa at jeg måtte være yrkesaktiv i 16 dager før arbeidsgivers 16 dagersperiode begynner på nytt.. så hvis jeg er sykmeldt i en uke og på jobb i to dager for så å bli sykmeldt en uke til så går dette på de samme 16 dagene til arbeidsgiver.. men litt vanskelig når jeg ikke vet hvordan de teller disse dagene..

Back
Topp