kan noen hjelpe meg? *laaaang*

Vanillatwin

Elsker forumet
hei;) vi har prøvd i snart 2 år nå. og vi har begynt "utredning" jeg har blitt skjekket og jeg har ikke EL hver mnd. sambo har tatt 2 sædprøver og resultatet er IKKE bra. vi vet svaret på 2 sædprøve for vi fikk tilbud om å vente 15 min så kunne vi få høre resultatet. men di måtte sende svaret på prøven videre til gynokologen vi har fått henvisning fra.

det jeg lurer på er hva vill skje? ( vi får sikkert beskjed hos gynokologen når den tid kommer) men jeg er litt utolmodig[;)]
er det noen som har hatt en mann med lav sædkvalitet men du selv er i "orden"? som vet hva neste skritt er??

hadde satt STOOOOR pris på litt svar. takker på forhånd[:D][:D][:D]

Her er det også sambo som har dårlige svømmere. Meg er det ikke noe galt med. Når de hadde funnet ut av det så gyn ingen grunn til å undersøke noe videre og henviste oss rett til prøverør.

Spørst HVOR dårlig sædkvaliteten er det.. Men om den er dårlig, slik jeg forstår deg her blir det nok aktuelt med prøverør, enten i form av IVF eller ICSI, alt etter kvaliteten på sædcellene.

Mulig gyn vil du skal gjennomgå en lap opr for å se om egglederne er opne og at "alt er som det skal der inne" [8D]
Dersom kvaliteten på sædcellene til mannen er bare LITT dårlig kan det vere aktuelt med pergo for å gi deg regelmessig EL. Eller insiminasjon.

Så... Det er så mange veier.. Og det må nok gyn legen avgjøre utifra kvaliteten på spermen til sambo.. [:)]

Men, for all del, en spennende tid dette ja!
Lykke til! [:)]

...

Her er det samboer som stopper og jeg (men det går på svulst og ikke sykluser) (det vi vet foreløpig) og vi er henvist videre til prøverør. tror de ser ann alder, historikk tidligere, historikk dere sammen, kvalitet og mulighet før det skjer noe mer... LYKKE TIL!!! [:)]

Back
Topp