Kan noen hjelpe meg???? Jeg er engstelig

rosenjenta

Glad i forumet
Urinen var ok også, men det står pro 1+, men under står det neg. Legen sa at alt var ok, så må vel stole på det. Er det noen som vet hva det betyr kanskje? pro= protein?

Jeg har gått opp endel i vekt da. Ved første kontroll var jeg 62,6 og i dag var jeg 67,4

Er det tegn på svangerskapsforgiftning???

PS! jeg måtte må WC kl 0830 åsså tok jeg urinprøven ca kl 0920. Kan det da vise for lite av proteinene??
 
Jeg kommer nettopp fra legen
 
Tror ikke du skal bekymre deg.
Jeg hadde svangerskapsforgiftning med +3 og veldig høyt blodtrykk. Hvordan var blodtrykket ditt?
 
Det var 120/70, det har det vært hver gang. Jeg har ingen hevelser i beina. Jeg har gått opp 3 kg da fra 6 februar og til nå. Uke 14--->20. Halvveis i dag [:D]
 
 
 
Når undertrykket begynner å nærme seg 100 er det man skal bli litt engstelig. Undertrykk på 70 er kjempefint.
 
 
Du er nok frisk som en fisk du!!![;)]
Pro+1 er nok 1 pluss på protein ja,ser her at du tok urinprøven litt senere på formidagen-og da er det gjerne litt protein innhold!
Urinprøven prøven anbefales å bli tatt med den tidlige morra urinene...
Ang vekta så har du jo lagt på fint lite,i løpet av et svangerskap er gjennomsnittet 13,5kg!
Blodtrykket er og fint,ingen grunn til bekymring før det stiger en god del...
Når de begynte å bli bekymra for mitt blodtrykk ble det målt til 135/95.
Og ingen hevelser/vann i kroppen er jo og bare positivt- ganske vanlig å få det mot slutten av svangerskapet. Hadde du fått det nå kunne det vært tegn til svangerskapsforgiftning,men da ville også noen av de andre tegna være der!
Så som jeg åpna innlegget med- du er nok frisk som en fisk!!![:D]
Ingen grunn til bekymring,nyt svangerskapet videre- og masse lykke til... Jo,og gratulerer så mye med å ha kommet halveis![:)]
 
 
Det var godt å høre star83 [:D] Ja, jeg er nok frisk som en fisk. hehe , men rart hvor lett man uroer seg og grubler fælt...Håper at neste urinprøve er fin da. Legen har halt sikkert iverksatt tiltak dersom det var farlig. Jeg glemte å se på Helsekortet før jeg var på vei hjem. Så ringte da jeg kom hjem, men pratet ikke med legen, jeg pratet med en dame der. Det virket som hun hadde peiling. Hadde du noen proteiner i urinen da?
 
Hadde det stort sett hver gang urinprøven var tatt senere enn 7 på morran...
Så lurt å ta den så tidlig som mulig![;)]
(kommer jo så klart også an på døgnrytmen.)
Men de sier det at jo senere på dagen,jo mer proteiner...
Ellers er det og vanlig med noe utslag på proteiner på slutten!
*Ja,er veldig lett å uroe seg- kjenner til det...
Men legen sier ifra når det er noe "galt" eller noe som ska lholdes under oppsikt![:)]
Så bare nyt den gravide tilværelsen du!!![:D]
 
 
 
  Hei igjen!!
Jeg er så utrolig gla for at jeg har dere her inne på forumet
Det er så godt å få svar på ting man lurer på. Og jeg vet jo at legene har full kontroll.............
 
Man finner vel alltid noe å bekymre seg over....
 
God fredagskveld jenter!!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Et lite tips bare:
 
Fikk selv svangerskapsforgiftning med protein i urinen som svingte fra 1+ til 3+. Fikk da beskjed om hver gang jeg skulle ta urinprøve om å ta den kl 6 til 7 på morraen, og en annen viktig ting: "midtstråle" - tiss litt i toalettet før du tar prøven for å få ut det som ligger i urinrøret fra før. Gjorde jeg ikke dette, slo det faktisk ut på prøven min med en gang. Prøv det nese gang. [:)]
 
eggehøna!
 
Takk for tipset, skal prøve det på torsdag. Kan det ikke bli litt for kaldt å ha urinprøven stående i kjøleskapet fra 07-14? Vet det skal stå kaldt. Jeg er sykepleier, men der har vi jo egne kjøleskap til sånne ting  [:D] hehe.
 
hadde du høyt blidtrykk du da sikkert?
 
Fikk beskjed om at hvis d var over en time til jeg skulle levere urinprøven fra den var tatt måtte jeg oppbevare den i kjøleskapet.
 
hei du.studerer til bioingeniør, og jeg kan fortelle deg at +1protein bare kan være utflod,noe man får litt ekstra av når man er gravid.jeg var veldig nær ved å få sv.forgiftning,men da ga det utslag også på glukose,sukker,samt blodtrykket blir veldig høyt og man blir svimmel,og får ødemer.man foretar gjerne en blodprøve under mistanker og da blir det påvist albumin,eggehvite.
jeg hadde ofte utslag på protein,men det er viktig å vaske  seg godt,tisse litt,s tørke av og så benytte midstråleurin.det er også lurt  bevare prøven i kjøleskap.spiller ingen rolle om det tar noen timer før man skal til kontroll,for i kjøleskapet slipper man at det kan utvikle seg bakterier,eller iallallikke like raskt som i romtemp:)håper det var litt oppklarende, men det er helt sannsynlige bare utflod sm har kommet med:)
 
Hei Hannekristine [:D]
 
Det var godt å høre. Jeg er sykepleier, men har ikke så mye erfaring akkurat på svangerskaps-området. Godt å lese det du skrev. Blir fort at man tenker: " hva om det er ...." osv osv. Har snakket med endel venninner og de sier at de ofte har hatt protein-utslipp. Blodtrykket mitt er normalt og stabilt på 120/70 [:D] Har ingen ødemer og ikke "pannehodepine". Jeg var så dum at jeg glemte at jeg skulle ta urinprøve, så jeg var på do 1 time før legetimen, så det ble en hasteurinprøve og jeg var ikke spesielt "tissetrengt", det ble en litt rar urinprøve og bare litt i glasset. Neste gang skal jeg skrive en lapp å henge på do, hehe. HUSK URINPRØVE!! Jeg må så fort på do når jeg våkner +  at jeg må opp på natten. Skal til kontroll på torsdag og da håper jeg at alt er greit. Regner med at legen hadde sagt ifra dersom jeg måtte være litt forsiktig! Ha en fin dag da [:D] 
 
Hilsen rosenjenta
 
Back
Topp