Kan noen hjelpe med strikkeopskrift tolking

E.R.A.

Gift med forumet
1.p (= retten): Strikk til det gjenstår 7-8-8 m, ta neste m løs av p, 1 r, løft den løse m over, snu arb. 2.p (= vrangen): Strikk til det gjenstår 7-8-8 m, ta neste m løs av, 1 vr, løft den løse m over, snu arb, osv.

Det er sokkehæl.

Skjønte ikke så mye av det.
Jeg strikker til det var 8 igjen, tok en maske løs så strikket jeg en rett og la den løse masken over den [&:], da ble det 6 masker igjen på pinnen som jeg satt over på en annen pinne, men det ble jo såååå feil.

for det første; hva strikker du?

Og jeg ville bare latt de siste maskene bli igjen på pinnen, og snudd og strikket videre.. Så kommer det vel noe senere i oppskriften som gjør det riktig til slutt[:D]

Ser noen ganger rart ut, før man har kommet et stykke...

Det er sokkehæl. Ja prøvd gjøre som det står, men da blir det forlite masker til slutt. hvis jeg lar 6 masker være igjen på pinnen.

Du skal som regel ta opp noen masker på siden når du har felt til en sokkehel. Les videre i oppskriften, så blir det kanskje mer logisk...

Det er denne hælen jeg liker best [;)]
Du bare lar være å strikke en maske for hver gang til du har foreksempel 7 masker igjen..
Du lar den siste masken bare være på pinnen, og til slutt har du mangen masker som du ikke strikker, de bare er der..
så når du har de 7 igjen, så strikker du en maske mer for hver gang..
Kanskje litt innvikklet forklaring?[&:]
Spør igjen viss du ikke forstod det [;)] Men den er super enkel når du først har fått det til, for da slipper du å hente opp masker langs hælen som på mangen andre oppskrifter.

Back
Topp