Kan noen her hjelpe meg da??

RalkattLia

Forumet er livet
Hører ikke til her i dette forumet men....

Jeg er 5 uker på vei og har mistet 3 ganger på rad nå.... fikk beskjed av legen min og begynne på ovitrelle sprøyter og albyl tabl.... jeg skal ta to sprøyter i magen fra til uke 12 og tablette fram til uke 20....

Men så leser jeg her og der at disse sprøytene er eggløsnings sprøyter.... hvorfor har da lagen gitt meg disse da jeg alt er gravid... noen som vet hva di skal hjelpe meg med???

Kan dessverre ikke svare, har bare lest i Felleskatalogen at medikamentet ikke bør brukes av gravide, men det er jo ikke dermed sagt at noen skal bruke dette allikevel[:)]

Var det en spesialist som anbefalte dette?

Ja var en spesialist som ga meg disse....hun og sa det at det sto at di ikke skulle brukes av gravide, men hun sa at det var nettopp da en skulle ta di for og ikke miste.... men blir så redd jeg da siden det er ingen andre her som har hørt om dette før...bare brukt den for og få eggløsning....hmm jaja

ORIGINAL: rosa på ball

Kan dessverre ikke svare, har bare lest i Felleskatalogen at medikamentet ikke bør brukes av gravide, men det er jo ikke dermed sagt at noen skal bruke dette allikevel[:)]

Var det en spesialist som anbefalte dette?

eg brukte metformin til uke 12 og dette skal ikke brukes i svangerskapet.fikk beskjed om at vist eg ikke tok de kunne eg miste.

så vil nok tro at legene vet ka de gjør.

men dette med den eggløsningssprøyten vet eg ingenting om, nesten slik som metforminen som er diabetesmedisin[:)](har jo ikke det eg liksom)

Om jeg ikke husker helt feil, så inneholder de sprøytene hCG hormon. Mulig du skal ta disse for å opprettholde et høyt nok novå av dette hormonet for hindre en abort? Dette er riktignok gjetting fra min side!

Jepp di vet nok hva di gjør.....stoler på legen min....men hadde bare vært litt intresangt og hørt om andre og fikk dette som jeg har fått... Og om det har gitt gode resultater....

ORIGINAL: babyT

Om jeg ikke husker helt feil, så inneholder de sprøytene hCG hormon. Mulig du skal ta disse for å opprettholde et høyt nok novå av dette hormonet for hindre en abort? Dette er riktignok gjetting fra min side!

Oki kan virke logisk for meg, for hun sa jeg skulle få noe som gjorde kroppen min klar over at jeg var gravid.... og sånn at jeg ikke mistet....

Back
Topp