Kan noen gi råd?

Herringbarna

Flørter med forumet
Jenta mi på 3mnd nekter å spise noe annet enn pupp. Hun har goood matlyst, så hadde vert kjekt å få gitt henne grøt/fruktmos/barnepure...Meeen nei..Spytter det ut igjen og blir sint.
Tar ikke smokk og bare så vidt flaske etter mye hyling... Hjelp..

anbefalingen er jo uansett å vente til de er 4-6mnd. så om planen din er å fullamme ville jeg ikke prøvd å få i ungen annet enn mm. ikke noe å stresse med så tidlig etter min mening [8D]

ORIGINAL: Lilliana

anbefalingen er jo uansett å vente til de er 4-6mnd. så om planen din er å fullamme ville jeg ikke prøvd å få i ungen annet enn mm. ikke noe å stresse med så tidlig etter min mening [8D]

Enig i det. Er gjerne ikke nødvendig å stresse unødvendig når det er så tidlig...[:)] Kommer sikkert naturlig etterhvert når babyen er større[:)]

Som sagt over, er anbefalingene å starte med fast føde 6 mnd når en fullammer, så jeg ser ikke vits med å tvinge mat i en unge som ikke vil ha det når en bare er 3 mnd. Blir bare gråt og magevondt av det vil jeg tro.

Takk for svar.

Jeg vil gjerne amme lengst mulig. Har myye melk, så er ikke noe problem der. Men det kan jo skje ting som gjør at hun burde vent seg til andre metoder også. Om jeg skal vekk, noen skal passe henne, om jeg mister melka, havner på sykehus osv..Hvem vet.. Men koser meg med ammingen da:) Får ta det sakte men sikkert, så liker hun det vell til slutt. Grunnen til at jeg vil gi henne mer mat, er fordi hon er så stor, og har så god matlyst, Gjør jo ikke annet enn å amme :P

Stresser ikke med noe..Mange barn får jo bare flaske, så tror ikke hun tar skade av litt flasketilvenning når hun ellers kun får pupp. Helsesøster anbefaler jo å la de smake i pittesmå mengder dersom de er veldig sultne, min mor lot meg få småå skjeer med grøtnår jeg var 3mnder, og jeg elska det. Erikkesnakk omå+ tvinge det i hun, men venne henne sakte til andre smaker:) Hun skal selfølgelig ikke tvinges til å spise middageri en alderav 3 mnder.=)

ORIGINAL: Sf88

Takk for svar.

Jeg vil gjerne amme lengst mulig. Har myye melk, så er ikke noe problem der. Men det kan jo skje ting som gjør at hun burde vent seg til andre metoder også. Om jeg skal vekk, noen skal passe henne, om jeg mister melka, havner på sykehus osv..Hvem vet.. Men koser meg med ammingen da:) Får ta det sakte men sikkert, så liker hun det vell til slutt. Grunnen til at jeg vil gi henne mer mat, er fordi hon er så stor, og har så god matlyst, Gjør jo ikke annet enn å amme :P

Forstår deg godt jeg! [:)]

Hvis noe skjer med deg og melka så kan hun i nøden bli koppmatet. Hun kommer aldri til å måtte sulte! [:)]

Men ellers er det bare å la henne smake på det du ønsker mange ganger og til slutt så vil hun plutselig ha det! Tror ei venninne sa at de små trenger å smake på noe 10-12 ganger før de venner seg til det!
Og når det gjelder flaska, så prøv deg frem med ulike typer hvis du ikke har gjort det enda. [:)]

ORIGINAL: Becky87

Som sagt over, er anbefalingene å starte med fast føde 6 mnd når en fullammer, så jeg ser ikke vits med å tvinge mat i en unge som ikke vil ha det når en bare er 3 mnd. Blir bare gråt og magevondt av det vil jeg tro.

veldig veldig enig!!!

Back
Topp