Jeg trenger LOVENE om sikring av barn i bil.. Hvor står det hva som er påbudt??
Og en annen ting:
er det lov å ha en 2,5 åring bare på pute??[8|]
Og en annen ting:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Geniet lykkepillen
Jeg trenger LOVENE om sikring av barn i bil.. Hvor står det hva som er påbudt??
Og en annen ting:
ORIGINAL: nina
Er veldig forskjell på hva som er lov, og hva som er å anbefale.
F.eks så kan jeg sette Tommy i putestol med bare bilense seler, og Madeleine og Adrian på bare pute, men hadde jo aldri i livet funnet på å gjort det.
ORIGINAL: Geniet lykkepillen
F.eks så kan jeg sette Tommy i putestol med bare bilense seler, og Madeleine og Adrian på bare pute, men hadde jo aldri i livet funnet på å gjort det.
Nei.. men det er LOVENE jeg er ute etter..
ORIGINAL: Emina
Er vel ikke noe forskjell på pute med rygg/beltestol og bare pute..
Noen beltestoler går jo fra 9 kg (om jeg ikke tar helt feil), kan man da ha dem i beltestol allerede da?
Det står vel bare at barn skal sikres forsvarlig, og at barn under 135 cm skal sikres i godkjent sikkerhetsutstyr, og at barn under 150 cm skal sikres i godkjent sikkerhetsutstyr OM det finnes i bilen..