Kan noen fortelle meg?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Hvorfor det visstnok er lettere å bli overstimulert med lang protokoll?
Det gjelder ikke meg altså[emoji4] Men leser om flere som skriver det.

er vell fordi man blir stimulert over en lengre periode. pluss at det benyttes flere typer medisiner.

Hvorfor det visstnok er lettere å bli overstimulert med lang protokoll?
Det gjelder ikke meg altså[emoji4] Men leser om flere som skriver det.

Tror dette er veldig individavhengig og ikke nødvendigvis gjelder lang protokoll og hvor stor dose man får ved stimulering. Jeg ble på mitt første forsøk stimulert slik at jeg var svært nær overstimulering i følge legen. (7 dager) lang protokoll ja, men stimulert kort i forhold til de senere forsøkene mine. Legene var klar på ar jeg ikke var overstimulert, bare nesten. Har aldri vært så dårlig ved et forsøk senere. Fostimon 225iu PR dag.

Har gått på menopur i opp mot 15 dager lav dose uten å bli i nærheten så dårlig.

Jeg har motsatt erfaring, så det vet jeg ikke :P

Hva er det som gjør at noen får lang protokoll og andre kort protokoll lurer jeg på? :)

Hva er det som gjør at noen får lang protokoll og andre kort protokoll lurer jeg på? :)
Ja, man kan jo lure[emoji4]

Tror det har med ditt utgangspunkt/ problemstilling.

De med endometriose blir ofte satt på lang protokoll for å ha kontroll på sykdommen, og de kan også slite litt med eggkvalitet

Pcos kort protokoll.

Men uansett prøver man å finne en protokoll som gir best mulig resultat. Vet ikke om jeg eller dere ble klokere, men prøvde litt.

Vi fikk beskjed om kort protokoll fordi mine prøver er fine og vi har "mannlig problem"!

Tror det har med ditt utgangspunkt/ problemstilling.

De med endometriose blir ofte satt på lang protokoll for å ha kontroll på sykdommen, og de kan også slite litt med eggkvalitet

Pcos kort protokoll.

Men uansett prøver man å finne en protokoll som gir best mulig resultat. Vet ikke om jeg eller dere ble klokere, men prøvde litt.
Skjønner hva du mener[emoji4] Her er alle prøver fine og jeg har jo fått barn på egenhånd før. Mannen har trege svømmere[emoji51] Ser ut til at lang protokoll fungerer best her.

Jeg fikk lang protokoll pga alderen min (er 39)

Jeg fikk kort protokoll hos Hausken, lang protokoll hos Haugesund (offentlig).
På første forsøk hos Hausken (kort) fikk jeg ut 7 egg, men med veldig laber kvalitet. Kun ett egg som overlevde til dag 2 (innsettdagen).

Tror muligens det var derfor Haugesund satte meg opp på lang protokoll, for å se om jeg responderte bedre.
fikk ut færre egg (4), men med mye bedre kvalitet. Fikk dog ingen på frys den gangen heller.

Vi er uforklarlig barnløse, så tror de rett og slett bare har prøvd seg litt frem.
Ble ikke overstimulert på noen av forsøkene.

Back
Topp