kan noen fortelle meg hvorfor first price er billigere?

mami28

Andre møte med forumet
foreksempel pølsene.. er det noe med kvaliteten på kjøttet, eller er det kun merket????

det er masseprodusert og billigere embalasje....
Som regel laget samme plass som de "kjente" merkene....

I tillegg så er det mindre markedsføring enn de kjente merkene.Oftre har det ikke noe med produktet å gjøre...

akkurat pølsene til first price inneholder litt mer stivelse enn f.eks Gilde sine. men ellers er som regel det at det ikke er Merkenavn på varen og det er kuttet ut noen ledd i produksjons/distribusjonsfasen, noe som gjør det billigere.

Og i tillegg blir noen av produktene solgt med tap, sånn at man kommer til butikken og kjøper andre ting i tillegg til FP-produktet.

vi er glad FP finnes på Kiwi. er jo latterlig hvor stor forskjell det er på noen varer.

gullerøttene til FP er jo drit fine og samme med bananene. så hvorfor kjøpe dole bananer som råtner fortere?

saltstenegene studerte vi og det er bare posen som er tam i fargen, og de kommer fra akkurat samme fabrikk og smaker likt på blindetestene våre hehe....

grillpølsene er jo også gode.

eneste leverposteien får bikkjene,den er tam i smaken og samme med noen andre varer.

eggene er også supre, ei høn æ ei høn haha...

til og med FP ob haha....32 i en pakke for 11 kr. istede for den vanlige med 16 i til 25-30 kr. så hvorfor ikke.

hermetikk maisen er jo prikk lik, driter i åssen enbalsje det er på utsia.

men mange er skeptiske da.

First price er og billige fordi de ikke bruker penger på produktutvikling.

Som andre nemner er det vel fordi dei ikkje bruker massiv energi på å reklamere då dei stoler på jungeltelegrafen.

Eg sjekka innholdsfortegnelsen på fiskepudding mot Fiskemannen sin. Det var NØYAKTIG akkurat det same. Til ein tredjedel av prisen.

Derimot styrer eg unna fiskegratengen. I den bruker dei ein billegare type fisk. Men eg likar ikkje den type fisken.. so då vert det FG til 39 i staden for 20.

FBI (Forbrukerinspektørene) hadde en blindtest av billige produkter mot dyre produkter og mange klarte ikke smake forskjell. Var også en del som syns de billige produktene var bedre så dyrt er ikke alltid best. Her er linken til testen:

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6483592?index=0#image-gallery-content

Har vell egentlig ikke hørt noe om det, men vi kjøper mesteparten av first price, og er veldig fornøyd med det meste.

er nok som de andre sier at det er brukt lite penger på markedsføring, design o.l. [:)]

mange av butikkenes egne merker er vel så gode som "merkevarene", og veldig mange av produktene blir produsert samme sted. Jeg kjøper kun gulosten fra coop, er produsert hos norvegia og smaker akkurat det samme, bare myyyyyye billigere. Samme med f.eks. hermetiske varer som mais, tomatpurre, fersken osv. og pasta. [:D]

reklamebudsjett som er mindre, billigere embalasje osv..... de fleset av varene er produsert av kjente produsenter med såkalte bra varer...
Samme gjelder euroshopper

fro det meste så er det ikke noe forskjell på produktene, mye penger å spare.. kjøper selv fb varer og coop. eneste jeg merker forkjell på er f.eks fiskegrateng ( spiser kun den gode gammeldagse her) og pølser o.l.  husker jeg kjøpte tannkrem fra enten fb eller coop en gang, den var ikke god i smaken

Back
Topp