Kan noen forklare..?

Bønna2020

Betatt av forumet
Hei!
Jeg har litt smerter fra og til, men jeg klarer ikke å finne ut om det er luftsmerter eller ligamentsmerter, kan noen forklare forskjellene for meg?
Kanskje rart å ikke vite hva luftsmerter føles som men før jeg ble gravid hadde jeg hatt diaré i 3 år og dermed også aldri hatt mye luft eller noe sånt, og kan ikke huske å noensinne hatt luftsmerter..
Jeg blir veldig fort engstelig.. har Asperger og har siste to ukene hatt tre panikkanfall, får selvfølgelig hjelp.. men det eneste som roer meg er ultralyd da det er eneste måten de sikkert kan vite at bebbin sitt hjerte slår..

Så om noen kunne forklart/beskrevet forskjellen på smertene for meg så jeg hadde visst om det var en av de så kunne jeg hvertfall roet meg på det..
Er ett slags trykk/krampe smerte, jeg klarer ikke forklare det..
på forhånd tusen takk❤️
 
Hei!
Jeg har litt smerter fra og til, men jeg klarer ikke å finne ut om det er luftsmerter eller ligamentsmerter, kan noen forklare forskjellene for meg?
Kanskje rart å ikke vite hva luftsmerter føles som men før jeg ble gravid hadde jeg hatt diaré i 3 år og dermed også aldri hatt mye luft eller noe sånt, og kan ikke huske å noensinne hatt luftsmerter..
Jeg blir veldig fort engstelig.. har Asperger og har siste to ukene hatt tre panikkanfall, får selvfølgelig hjelp.. men det eneste som roer meg er ultralyd da det er eneste måten de sikkert kan vite at bebbin sitt hjerte slår..

Så om noen kunne forklart/beskrevet forskjellen på smertene for meg så jeg hadde visst om det var en av de så kunne jeg hvertfall roet meg på det..
Er ett slags trykk/krampe smerte, jeg klarer ikke forklare det..
på forhånd tusen takk❤️

Vondt å være bekymret❤️ Rykk/krampe høres ut som ligamentsmerter for meg. Kommer typisk når jeg snur meg brått, nyser, hoster osv. For meg er ligamentsmerter mer noe som kommer og går. korte stikk/rykk.
 
Så vondt å være så bekymra :Heartred
Jeg har hatt mye luftsmerter. For min del sitter de først oppe i magen, under ribbeina. Føler meg generelt dårlig. Så flytter det seg nedover til ca navelen, før det etter noen timer kommer luft ut.

Ligamentsmerter har jeg nede på innsiden av hoftene og det strekker og stikker plutselig til om jeg f. Eks skal starte å gå fort, hoster eller nyser. Det er helt ufarlig og jeg kjenner også at livmoren strekker seg litt med litt "murringer" innimellom.

Et tredje alternativ kan kanskje være bekkenløsningssmerter? Håper du kan snakke med jordmor eller lege så dere sammen kan finne ut hva smertene kommer av. Ultralyd vil jo bare vise status der og da, og man kan jo bli bekymra igjen kort tid etterpå.
 
Hos meg så grubler jeg gjerne over magesmerter, er det sånn eller sånn? Luftsmerter beveger seg gjerne i fra over navlen og ned på siden og det letter på smertene å prompe.
Ligamentsmerter kommer litt brått og er hos meg nede i hofte/eggstokk området og gir seg ved hvile.
Nå har jeg milde bekkenplager som sitter mer i symfysen(skambeinet) og rumpe/korsrygg.
 
Tusen takk for alle svar❤️ Det hjalp meg veldig!
Da høres det ikke ut som jeg trenger å være redd for smertene hvertfall, de kommer og går, de er ikke konstante:) skal til både lege og jordmor til uken, skal få hørt om vi ikke kan finne ut hva det er nøyaktig❤️
 
Back
Topp