Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når man er 7+0 så er man 7 fullgåtte uker. Er man 7+1 så er man 7 fullgåtte uker pluss 1 dag. Så dvs at man går inn i uke 8 :-D du kan gjerne si at du er i uke 8
Hehe, er ikke bare bare! Jeg sliter litt med det samme selv. Jeg er 9+1 nå, så jeg er begynt på min 10ende uke.I mitt hode så får jeg liksom ikke det til å stemme for jeg tenker jo at nå er jeg endelig i uke 7
Det er jo fordi når du starter mensen er du i din "første" graviditetsuke, etter eggløsning er du i din "tredje" graviditetsuke, fordi de ikke kan starte på graviditetsuke null.I mitt hode så får jeg liksom ikke det til å stemme for jeg tenker jo at nå er jeg endelig i uke 7
Det er på samme måte som med alder: Når man fyller f.eks. 29 år, så går man inn i sitt 30. leveår. For når man blir født, er man jo 0 år, men man går inn i sitt 1. leveår. Og når det 1. leveåret er fullført, så er man ett helt år gammel, altså 1 år. Og da går man inn i sitt 2. leveår, osv.
Ja, i Norge er det mest vanlig å snakke om fullgåtte år/uker. Men i andre land kan det være vanligere å tenke på hvilket år/hvilken uke man er inne i. Derfor norske og utenlandske apper ofte viser litt forskjellig.Men igjen, jeg sier jo at jeg er 29, selv om jeg blir 30 senere i år? Ææ, blir helt forvirra jo
Må visst omstille meg litt jeg også, jeg kan si at jeg er i uke 8 nå (8+4), men er gjerne mer riktig å si at jeg er i uke 9.
Jeg skal til legen 12+2, skal jeg da til legen i uke 12 eller 13?
Jo men det er forskjell på å «være 29 år» og å «være i sitt 29’ende leveår». Hvis du er 29 men blir 30 senere så er du i ditt 30’ende år Akkurat som at du er 8 uker men er likevel inne i uke nr 9Men igjen, jeg sier jo at jeg er 29, selv om jeg blir 30 senere i år? Ææ, blir helt forvirra jo
12 fullgåtte, så jeg vil si 13 ukerMå visst omstille meg litt jeg også, jeg kan si at jeg er i uke 8 nå (8+4), men er gjerne mer riktig å si at jeg er i uke 9.
Jeg skal til legen 12+2, skal jeg da til legen i uke 12 eller 13?