Kan noen forklare meg noe (strikking)?:-)

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Bare for å ha det sagt, så er jeg litt av en amøbe når det gjelder strikking!:-P Jeg har begynt på et babyteppe her, har ikke strikket en omgang enda, men føler ikke for å rekke opp igjen hele dritten... Mistet mest trolig en maske for tre masker siden. Så mitt spørsmål er: Hvordan kan jeg rekke opp masker uten å ta de av rundpinnen??:-) Og ja, jeg har prøvd å google/brukt YouTube for å finne video, men jeg skjønner da nada av det jeg finner..!:hilarious: Min mor prøvde å forklare over tlf, men jeg må ha det inn med teskje×10, sååh... HJELP noen?!;)

Du kan strikke bakover. Altså bare gjøre alt i motsatt rekkefølge. :p

*Kremt* Ja, men hvordan gjør jeg det da..?:-P *Dunker seg selv i panna*
Litt vanskelig å forklare, kjenner jeg. Men du strikker bare i omvendt rekkefølge. Hmmm. Håper noen klarer å forklare det litt bedre. Men prøv på en maske! Er ikke vanskelig å gjøre, men utrolig vanskelig å forklare skriftlig. :p

Litt vanskelig å forklare, kjenner jeg. Men du strikker bare i omvendt rekkefølge. Hmmm. Håper noen klarer å forklare det litt bedre. Men prøv på en maske! Er ikke vanskelig å gjøre, men utrolig vanskelig å forklare skriftlig. :p
Hehe, det er forståelig!:-P Og jeg er en skikkelig amøbe, som sagt!;) Skal prøve og se hva jeg får til her:-) Takk for tips!

Jeg bruker også bare strikke bakover :p
Setter strikkepinnen i "hullet" som da er den masken UNDER, og drar deretter ut tråden.. på en måte. Vanskelig å forklare ><

Venstre strikkepinne inn i masken under første maske på høyre pinne. Ta masken av høyre pinne, dra ut tråden. Vips, du har rekt opp en maske. Og fortsett... :)

Det aller enkleste er forresten å bare ta en maske av høyre pinne og veeeldig forsiktig dra tråden ut. Da ser du forrige maske. Men har du veldig tynne pinner kan det være litt skummelt altså... :)

Men hvis du bare har lagt opp og så holder på med første omgang tror jeg det er vanskelig å finne igjen masken du mistet... Men hvis du skal rekke opp kan du dra litt i arbeidet du har på høyre strikkepinne... Da ser du masken du har på pinnen pluss er hull under som er masken på den omgangen før, altså den omgangen du skal tilbake til... Stikk venstre strikkepinne inn i det hullet på framsiden så tar du masken du har på høyre pinne forsiktig av pinnen og drar litt i tråden... Forstod du? :)

Back
Topp