kan noen forklare meg first price?

Tjukkaaa

Forumet er livet
Hva er den egentlige grunnen for at de er så billige de produktene? Er det dårligere kvalitet på matvaren? Ikke like ferskt eller?[8|]

nei, si det........... men det er ofte kjempegode matvarer som har samme produsent[;)]

Ja sant... nei jeg har ofte kjøpte hermetisk fra first price - ser liksom ikke store forsjkellen på hermetiske tomater når jeg uansett skal blande dem med masse kraft og krydder osv...

Men så kjøpte jeg first price kjøttdeig i dag for første gang fordi de var de eneste som hadde stor nok pakning. Syntes lasagnen min smakte rart og kom ikke til bunns i hvor problemet lå.... Derfor jeg lurte. Men så kan det være helt tilfeldig fordi jeg har slitt med å få riktig smak før også[8D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Ja sant... nei jeg har ofte kjøpte hermetisk fra first price - ser liksom ikke store forsjkellen på hermetiske tomater når jeg uansett skal blande dem med masse kraft og krydder osv...

Men så kjøpte jeg first price kjøttdeig i dag for første gang fordi de var de eneste som hadde stor nok pakning. Syntes lasagnen min smakte rart og kom ikke til bunns i hvor problemet lå.... Derfor jeg lurte. Men så kan det være helt tilfeldig fordi jeg har slitt med å få riktig smak før også[8D]

Eks:

hvitløksbaguetter fra hatting koster 23 kroner på kiwi.. Samme baguetter men fra first price koster 9 kr[;)]

MEN noen matvarer er det smaksforskjell! F.eks makrell i tomat kjøper jeg IKKE fra first price! Kjøttdeigen har jeg ikke prøvd da vi bare spiser svinekjøttdeig!

ORIGINAL: Vand

nei, si det........... men det er ofte kjempegode matvarer som har samme produsent[;)]

men alikevel varierer det veldig syntes jeg.. merkelig men sjekk innholde i kjøttdeigen mot den du bruker fra før.. kanskje det er mer vann, salt, krydder ol??

har ikke prøvd kjøttdeigen fra firste price. Men alle de andre produktene er jeg veldig fornøyd med[:)]

first price bruker ingen penger på reklame og promotering sånn som merkevarene gjør, og dermed kan de selge varene billigere, er fra samme leverandører det meste [:)] også er emballasjen til first price produktene billigere og kjedeligere enn merkevarene og det er også en grunn til at de kan selges billigere [:)]

veldig fornøyd med produktene- det er liksom kjekt å handle når det er så billig[:D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Jeg er EKSTREMT kresen på disse billigmerkene. Og da aller helst på kjøttvarer. Det er stoooor forskjell på kvaliteten på f.eks Gilde VS. First Price f.eks.

Gubben har kjøpt Euroshopper servelat noen ganger,på Rimi, og den smaker HELT JÆVLIG. Det sier seg selv; man får det man betaler for. Det være seg et stereoanlegg,TV eller salami/servelat/kjøttdeig og til og med det reine kjøttet har jeg opplevd ikke smaker godt.

Så det er garantert kjøttdeigen du kan skylde på...

Men det er faktisk ting som er helt ok av sånne billigmerker da...som du sier; de hermetiske tomatene merker man evt ikke så mye forskjell på. [;)] Eller andre tørre varer. Men som sagt; kjøtt skal smake GODT. Her på Østlandet får man også kjøpt Finsbråten, (de er fra Eidsvoll,vet ikke om de selger mye andre steder i landet?)og det er STOR forskjell på,spesielt wienerpølsene derifra og f.eks Gilde.

Jeg er sær på mat asså... [8|][:D][8D]
Skjønner gubbemannen blir gal av meg innimellom. [8D]

Sånn som firstprice kylling filet er den samme som prior sin. [;)] Er bare det at oppi firstprice sin pakke varierer filetene i størrelsen noe enormt, mens oppi prior sin er alle så si like store [;)][:D]

Men må si at jeg ikke er noe first price liker. [8D] Spiser kyllingfiletene liksom. Men tror ikke det er så stor forskjell på smaken på det og det andre.

ORIGINAL: Lene1986

Sånn som firstprice kylling filet er den samme som prior sin. [;)] Er bare det at oppi firstprice sin pakke varierer filetene i størrelsen noe enormt, mens oppi prior sin er alle så si like store [;)][:D]

Men må si at jeg ikke er noe first price liker. [8D] Spiser kyllingfiletene liksom. Men tror ikke det er så stor forskjell på smaken på det og det andre.

vi bruker kun first price kylling! [:D]

ORIGINAL: *Maik1*

Her går det i lanlord[8D]

di remabærte[8D]

Mye bra med billigmerkene, men også variasjoner når det kommer til kvalitet.. Sjekk alltid varedeklarasjonen (gjør det i grunn alltid, uavhengig av om det er "merkevare" eller billigprodukt [;)]), så vet du mer eller mindre hva du kjøper [:)]

Frukt og grønt og egg kjøper jeg alltid billig-varianten av om det er tilgjengelig. Men blandingsprodukter samt også rene kjøtt- og fiskeprodukter sjekker jeg alltid [:)]

Takk for alle innspill jenter![:D] Lasagneen smakte bra til slutt så jeg tror ikke jeg utelukker den kjøttdeigen ifremtiden. Vi er også kjempe kresne på mat og forlanger kvalitetsprodukter - men ihvertfall kan jeg ikke si meg særlig skuffet over kjøttdeigen... ennå i allefall[8D] den var litt seig - men jeg tror det er min feil altså[8D]

Back
Topp