Kan noen forklare meg dette? (NAV)

Fru Lotten

Forumet er livet
Delt bosted for samme barn Dersom foreldre har avtalt delt bosted etter barneloven § 36, skal bidraget fastsettes som et nettobidrag. I de tilfellene underholdskostnaden fordeles med nøyaktig 50 % på hver av partene, blir det ingen bidragsbetaling. Når den ene parten blir tillagt mer enn 50 % av underholdskostnaden, skal denne parten betale den andelen som overstiger 50 % av underholdskostnaden til den andre, begrenset til 33,3 % av underholdskostnaden. Dette blir da bidraget.

Jegikkeforstå[8|]

[:)]

den som eventuelt er best økonomisk rustet må muligens betale bidrag? Maks 33,33 prosent av 100% sats?

Neh, glem det..  

ORIGINAL: adelia

den som eventuelt er best økonomisk rustet må muligens betale bidrag? Maks 33,33 prosent av 100% sats?
hmmm...altså, sånn jeg leser det, så skal den som har størst kostnader ved barnet betale bidrag til den andre?? Det er jo helt på trynet....må jo være noe jeg misforstår her....

ORIGINAL: Pijah

Neh, glem det..  
oookei....

OT: deg har jeg drømt om i natt! Du skulle kjøre meg til skolen en dag, også kom du og hentet meg på en diger trehjulssykkel!! tenker vi var litt av et syn - du tråkket for harde livet, og jeg satt bakpå i "lasteplanet"[:D][:D]

ORIGINAL: Fru Lotten

Neh, glem det..  
oookei....

OT: deg har jeg drømt om i natt! Du skulle kjøre meg til skolen en dag, også kom du og hentet meg på en diger trehjulssykkel!! tenker vi var litt av et syn - du tråkket for harde livet, og jeg satt bakpå i "lasteplanet"[:D][:D]

ser for meg Pijah på trehjul sykker[8D][8D]

Sånn som det var da vi var fra hverandre så har nav en sats på hva de mener det koster å ha et barn i de forskjellige alderstrinnen..
Så husker jeg ikke hva det er, men si det koster 5000 i mnd med et barn på ett år.. så deler de det på 2...
deretter ut i fra inntekt/utgifter (ikke lån på bolig, den gang hvertfall)
så konklusjonen hos oss var at jeg måtte betale 2/6 deler, og han 4/6 deler på barnet. Iom at barnet bodde hos meg og var kun hos han 1 dag og anne hver helg (dette ble og trekt fra i beregningen) så måtte han da betale meg de 4/6 av beløpet.. og så måtte jeg "betale resten til meg selv" eller dekke de resterende 2/6 delene av "utgiftene" med barnet...

dytte litt igjen[:)]

Haha, sorry! Ser at den kom feil ut.. Jeg hadde skrevet et svar, men jeg var ikke enig med meg selv, så jeg redigerte.. Bare at det ikke har kommet opp noen notis om at jeg har redigert..
Iiiiinnskill... [8D]

Men ja, jeg forstår det på samme måte som deg, og det høres jo helt klønete ut.... Men hva er dette underholdsbidraget da, er det kanskje barnetrygden?? At den som mottar dette bidraget, plikter å betale til den som ikke har hovedomsorgen, tilsvarende omsorgsandelen??

ORIGINAL: Tinha

ORIGINAL: Fru Lotten

Neh, glem det..  
oookei....

ser for meg Pijah på trehjul sykker[8D][8D]

Sånn som det var da vi var fra hverandre så har nav en sats på hva de mener det koster å ha et barn i de forskjellige alderstrinnen..
Så husker jeg ikke hva det er, men si det koster 5000 i mnd med et barn på ett år.. så deler de det på 2...
deretter ut i fra inntekt/utgifter (ikke lån på bolig, den gang hvertfall)
så konklusjonen hos oss var at jeg måtte betale 2/6 deler, og han 4/6 deler på barnet. Iom at barnet bodde hos meg og var kun hos han 1 dag og anne hver helg (dette ble og trekt fra i beregningen) så måtte han da betale meg de 4/6 av beløpet.. og så måtte jeg "betale resten til meg selv" eller dekke de resterende 2/6 delene av "utgiftene" med barnet...

hehe, ja det var litt av en drøm![:D]
Ja, var jo sånn jeg trodde det var også....leser nok noe helt feil her....
Men saken er at jeg er student, BF i full jobb. Jeg har dermed 0 inntekt, jeg får BT, og jeg betaler SFO. Og nå er helvete løs fordi jeg har bedt om ny beregning av bidraget etter råd fra andre i samme situasjon....Vi har han 50/50, go jeg har tidligere betalt BF litt i bidrag (da før jeg ble student og hadde foreldrepenger i permisjon med jentene)

Haha, sorry! Ser at den kom feil ut.. Jeg hadde skrevet et svar, men jeg var ikke enig med meg selv, så jeg redigerte.. Bare at det ikke har kommet opp noen notis om at jeg har redigert..
Iiiiinnskill... [8D]

Men ja, jeg forstår det på samme måte som deg, og det høres jo helt klønete ut.... Men hva er dette underholdsbidraget da, er det kanskje barnetrygden?? At den som mottar dette bidraget, plikter å betale til den som ikke har hovedomsorgen, tilsvarende omsorgsandelen??

er ikke underholdningsbidrag det samme som barnebidrag da? eller er jeg helt på jordet?

Iiiiinnskill... [8D]

Ja jeg skjønte egentlig det![;)]

Back
Topp