Kan noen forklare meg? Android telefon..

*Precious*

Elsker forumet
Hva er android telefon...? Og hva er forskjellen på det og en annen telefon m touch skjerm?[&:][>:] Skjønner ikkeno jeg..Henger ikke med..Har en telefon som er 1 1/2 år, men skjønner jo at den snart hører hjemme på museum[8D]

Fordeler med android i forhold til vanlig telefon?

Android= http://no.wikipedia.org/wiki/Android

Og en android telefon er da altså en telefon med android operativsystem[;)]

Og hvilke telefner er android og hvilke er smarttelefon da?

Hva er fordelene og ulempene med det?

ORIGINAL: Grasenka

Sony ericcson bruker windows tror jeg. Iphone bruker Os slik som de gjør med alt annet. Det letteste er å tenke på telefonen som en liten data. Jeg sitter på bv via min htc nå [;)]

Du er på tur[;)]

Alle telefoner har et OS = operativsystem.

SE bruker windows, Java ME, Android og Symbian. Apple bruker iOS, som er et eget operativsystem, mer likt Mac[;)]

Smarttelefon er en mobiltelefon som drives av et operativsystem (Det være andriod eller iOS) som lar brukeren installere og kjøre avansert programvare. I tillegg til å kunne ringe og motta samtaler har de en kombinasjon av en eller flere funksjoner som avspilling av musikk, foto, video, internettleser, kart og gps.

ORIGINAL: suki

Sånn i forhold til å synkronisere mobil og pc, har det noe å si hvis man har windows på pc`en og et annet operativsystem på mobilen?

Og er det ikke veldig dyrt å bruke nett på mobilen, eller har dette endret seg?

Nei, det gjør ingenting. [;)]

Når det gjelder nettbruk via telefon, kommer det an på hvilken avtale du har med operatøren. (Jeg mener en av avtalene er at du kan bruke nettet så mye du vil for 3-400 kr i måneden.)

Du kan synkronisere telefonen med facebook og e-posten. Da får du melding på mobilen når du får e-post (og da også når ting skjer på face.)

Litt surrete forklart men..

Sånn i forhold til å synkronisere mobil og pc, har det noe å si hvis man har windows på pc`en og et annet operativsystem på mobilen?

jeg bruker bare trådløst nett jeg! jeg har aldri behov for å være på nett mens jeg er i byen feks. så her koster det ikke noe ekstra med nett

ORIGINAL: Sha

jeg bruker bare trådløst nett jeg! jeg har aldri behov for å være på nett mens jeg er i byen feks. så her koster det ikke noe ekstra med nett

Jeg og! Det er genialt[;)]

Back
Topp