Kan noen forklare hva detet betyr

miriamsmamma

Elsker forumet
Varmepumpe m/vannbåren gulvvarme. Det sto i en annonse på enebolig. Men hva er det??

Det er varmepumpe der? Og vannbåren varme i gulvet? De har vel ingenting med hverandre å gjøre...
Godt og varmt hus iallefall!![:D]

jeg leste det bare. aner ikke men høres ut som de reklamere for at det ikke er kalt

Ikke utenkelig at den vannbårne varmen kommer fra varmepumpen da, utfra slik det er skrevet? (om det er teknisk mulig?)

Det er jo det det står. Altså at varmepumpen varmer opp vannet. Det er dog ikke den normale måten en varmepumpe fungerer på....

ORIGINAL: miriamsmamma

jeg leste det bare. aner ikke men høres ut som de reklamere for at det ikke er kalt

Men du vet hva det er?

ORIGINAL: *Celina*

Vannbåren varme er noe av det samme som varmekabler bare det går vann inni de istede for strøm og du forstår.

Varmepumpe er som en aircondition bare den gir fra seg varme. og er billigere i drift en "strøm"

Enkelt forklart.

AHAAA:.. ja for jeg aner ikke hva det var. men kunen ha en liten anelse om at det var det det kunne bety

ORIGINAL: miriamsmamma

ORIGINAL: *Celina*

Vannbåren varme er noe av det samme som varmekabler bare det går vann inni de istede for strøm og du forstår.

Varmepumpe er som en aircondition bare den gir fra seg varme. og er billigere i drift en "strøm"

Enkelt forklart.

AHAAA:.. ja for jeg aner ikke hva det var. men kunen ha en liten anelse om at det var det det kunne bety

for å tilføye her: Varmepumpa bruker 1 kwh og gir fra seg varme for 3 kwh.. Så den er veldig gunstig iforhold til å varme opp et hus med strøm.. Hvis du skjønner.. Gir fra seg 3 ganger mer varme enn det den bruker i strøm.

Ja det er jo kjempebra.. Vi er på ukikk etter noe nytt, og det står ikke noe om pris i annonsa, men jeg kan i allefall tennke meg at det er vi som betaler størm når det står sånn

vi har vannbåren varme i huset og sånn vifte utenfor, varmepumpe mener jeg det er. Du kan få luft til luft og luft til vann. Vet ikke helt hvordan det funker men strømreininga sank som bare f... etter vi fikk oss den.

Back
Topp