Kan noen forklare for meg?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Har sett litt på mme og ser at de fleste er basert på kumelk.
Men man anbefales å ikke gi barn kumelk før de er ett år.
Hva er det som gjør at det er greit når det er i mme?

Det er jo kumelk i morsmelk også, siden mor spiser/drikker ting med melk i seg.
Forskjell på at det inneholder noe kumelk og ren kumelk. Grøtene inneholder også kumelk

Men jeg som holder meg unna melkeprodukter så godt jeg kan, vil han da reagere på mme?

Tror det har med kalsiuminnholdet i vanlig kumelk å gjøre. Kalsium hindrer opptak av jern og jernlagrene til de små er ganske labre. I mme og grøt osv har de gjort noe med tilsetningsforholdene slik at det ikke er noe problem:)

Nutramigen er de facto også kumelksbasert, men melkeproteinet er spaltet til null og nada. Skal du ha fullstendig kumelkfritt må du ha neocate som er basert på aminosyrer.

Du får dem på apoteket. Vi bruker en som heter nutramigen. Er svindyrt, 280,- for en boks på 400gram:/ Men frøkna er mye bedre i magen sin i hvertfall:)
Nutramigen er jo og basert på kumelk, men meleproteinet er spaltet så det er lettere å fordøye.
Du kan lykkes like bra med hipp som og har et kortere melkeprotein.

Når meleprotein er behandlet som i MME er det lettere fordøyelig og lettere fordøyelig for en liten mage i forhold til vanlig søtmelk.

I gammel tid brukte de gjerne geitmelk isteden for kumelk om mor måtte slutte å amme. melk laget på havre vet jeg og er benyttet.

Nutramigen er jo og basert på kumelk, men meleproteinet er spaltet så det er lettere å fordøye.
Du kan lykkes like bra med hipp som og har et kortere melkeprotein.
Hipp er prøvd. Og nutramigen et jo spaltet slik at alergikkere kan bruke den. Kommer ikke like langt med hipp da?

Back
Topp