Kan noen beskrive kynnere?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Har lest litt om kynnere, men synes ikke mine "symptomer" passer helt inn. Kan flere ganger om dagen kjenne at nedre del av magen plutselig blir stein hard. Når jeg leser på nett står det at kynnere begynner over navlen og beveger seg nedover. Hos meg er det bare under navlen og noen ganger kun på ene siden. Tenkte først at det er babyen som tar seg en strekk, men dette er kanskje kynnere?

Jeg har det sånn som deg.
Kjenner bare magen blir hard, men ikke noe mer utover det egentlig.
Om jeg er ute å går kan det kanskje bli litt ubehagelig om jeg merker det.

Jeg tror jeg har veldig mye kynnere. Magen blir superhard å kjenne på nesten hver gang jeg står/går, men sjelden når jeg sitter å slapper av. Er litt ubehagelig når jeg går tur så da må jeg gå saaakte. Men ellers er de ikke ubehagelige, bare veldig merkelig at magen blir så hard. Hele magen blir hard hos meg, men mulig det er individuelt? [emoji4]

Jeg tror jeg har veldig mye kynnere. Magen blir superhard å kjenne på nesten hver gang jeg står/går, men sjelden når jeg sitter å slapper av. Er litt ubehagelig når jeg går tur så da må jeg gå saaakte. Men ellers er de ikke ubehagelige, bare veldig merkelig at magen blir så hard. Hele magen blir hard hos meg, men mulig det er individuelt? [emoji4]
Hvor ofte kan dere kjenne det i løpet av en dag? Her er det kanskje 10 ganger som varer 5-10 sek hver gang. Høres det normalt ut?
Jeg har det sånn som deg.
Kjenner bare magen blir hard, men ikke noe mer utover det egentlig.
Om jeg er ute å går kan det kanskje bli litt ubehagelig om jeg merker det.

Hvor ofte kan dere kjenne det i løpet av en dag? Her er det kanskje 10 ganger som varer 5-10 sek hver gang. Høres det normalt ut?

Det varer i flere minutter og stopper som regel ikke før jeg roer ned eller setter meg. Det er liksom en kjempelang kynner, ikke flere. Jeg vet ikke helt hva som er normalt selv [emoji12]

Har ikke tatt tiden på det, og så kjenner jeg gjerne ikke alltid at jeg har det heller.
Men varer i hvertfall noe sekunder mot ett minutt.

Mine kynnere merkes best nederst i magen når de er litt vonde. Samt at magen blir hard. Noen ganger blir den bare hard uten at jeg merker det med mindre jeg tar på den. De jeg merker kommer når jeg anstrenger meg eller er sliten. Og det varierer mye hvor lenge de varer. Og ikke hver dag. Har ikke tatt tiden, så kan ikke si sek. Men lenger når jeg er ute og hår tur ift ligger på sofaen. Føles det i hvert fall som.

Har lest litt om kynnere, men synes ikke mine "symptomer" passer helt inn. Kan flere ganger om dagen kjenne at nedre del av magen plutselig blir stein hard. Når jeg leser på nett står det at kynnere begynner over navlen og beveger seg nedover. Hos meg er det bare under navlen og noen ganger kun på ene siden. Tenkte først at det er babyen som tar seg en strekk, men dette er kanskje kynnere?

Viss du vil så kan du spørre jordmor Katrine fra Libero om det :)
Trykk her for å skrive inn spørsmål

Kynnerene hos meg varierer. Om de er sterke, blir hele magen steinhard og jeg kan kjenne det bak i korsryggen også. Noen ganger er nedre delen av magen steinhard og øvre del bare litt hard. Hvor lenge kan være fra noen sekunder og opp til minutt.

Men er du usikker så ta kontakt med føden :)

Din beskrivelse passer ganske bra med hvordan jeg kjenner det, og jeg har tenkt at det må være kynnere.

Back
Topp