Kan noen berolige meg?

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hei dere.

Jeg har hatt en legetime i ettermiddag, mest for å roe meg ned angående hodepine, som jeg har hatt i en uke. Vet at dette er vanlig under svangerskapet, og dette ble jeg beroliget på, og fikk beskjed om at Paracet er ok å ta, og at jeg bare måtte komme tilbake hvis jeg bekymret meg...

Målte også bl.tr., noe som var helt fint.

Legen tilbød seg å lete etter hjertelyden til gullet mitt, og det ville jeg. Han gav beskjed om at jeg ikke måtte bekymre meg om han ikke fant den. Og vi fant den ikke.... Og jeg bekymrer meg.... Det er ståa... Dere som har leita etter hjertelyd, og kanskje har sånn Doppler - finner dere den alltid? Hvor dårlig tegn er det at han ikke fant den? Han sa at det absolutt ikke var grunn til bekymring pga dette... Men altså jeg, ja.... Og mannen er borte i helga, så min vanlige "beroliger" er ikke her... Kan dere hjelpe et lite nervevrak? :-)

Må jo innrømme at jeg ikke tror at alt er fortapt altså, for jeg har samtidig kjøpt meg to nye mammabukser og to nye (større ;-) ) BH-er..... :-)
Ønsker dere samtidig god helg!

jeg kan egentlig ikke si så mye for å berolige deg annet enn at jeg vet om flere som ikke har funnet den så tidlig..og kansje er du litt tidligere på vei enn først antatt? :)
Jeg skal til jm om 10 dager å høre hjertelyden her,og jeg er superbekymra for ikke å finne den!! :) selv om jeg vet at det kan være vanskelig i starten...kommer jo også an på hvor og hvordan den ligger til :)

Jeg er nok ikke tidligere på vei enn antatt, for tidlig UL viste iallfall samme som menstermin, 14+1. Håper legen har rett, at det ikke er så uvanlig ikke å finne den :-/

Om du er 14 uker så kan det nok være for tidlig. Fosteret er jo ikke så stort, og da kan det være vanskelig og finne hjertelyden. Jeg fikk også beskjed om dette i uke 16, så trur ikke d er så lett og høre. Har du hatt tidlig UL?

Dette er jo ikke beroligende selvsagt, men trur nok ikke så mye kan berolige deg før du hører hjertelyden med egene ører. Håper alt er bra med spiren. :)

Ser nå at dette er Juli13 og ikke Juni13. Beklager :) Svaret er det samme da (:

Min lege sa at de ikke prøvde å finne hjertelyd engang før uke 15, fordi det var så vanskelig å finne den tidligere. Dessuten kan det jo være at legen ikke har veldig mye erfaring med å lete etter hjertelyden? Jeg vil tippe at en gravid med doppler hjemme blir flinkere å lete på seg selv enn hva legen er?

Jeg er en uke lenger enn deg, var hos legen i går og da skulle han lytte for første gang. Han satte seg godt til rette fordi han viste det kunne ta tid. Og det gjorde det også. Det skjer mye på en uke, det blir lettere og letter å finne den. Tror du kan ta det helt med ro:)

Legen min prøvde i uke 16 med meg forrige svangerskap og sa at jeg ikke måtte uroe meg om han ikke fant den. Han fant den ikke og jeg ble selvfølgelig urolig;) i 2 laaaange uker gikk jeg og uroet meg før ordinær ul og da fikk vi se en frisk gutt:) tror det et heelt vanlig å ikke finne hjertelyd så tidlig:)

Det har mye å si om hvor morkaken ligger har jeg lest flere steder på jordmor og legesider på nett.. Ligger morkaken ut mot der du skal høre, kommer man til å ikke høre noe.

Takk for svar dere... Jeg føler meg jo gravid, har ikke færre symptomer,har ikke hatt blødninger og da jeg testet meg i sag igjen (hysterisk ja) slo den jo ut med EN gang... Så det må vel forhåpentlig være bra. Og jeg så jo hjertet slå i uke 7...... Wæææ,spent på om jeg får sove nå når jeg går og legger meg...

Back
Topp