Kan mensterminen være veldig feil?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Det lyste gravid 1-2 uker på en graviditetstest i går, og ifølge mensen skal jeg være ca 5 uker med termin i slutten av januar. Jeg tok en graviditetstest i forrige uke som var negativ. Kan det da virkelig være hele 5 uker? med forrige mann testet jeg positiv allerede når jeg var 3 uker på vei, men hadde ingen mens å gå etter.
Er det vanlig at man ikke får positiv test før 5 uker?

Eggløsningen kan ha vært forsinket sånn at du er litt kortere på vei for eksempel :)

Det lyste gravid 1-2 uker på en graviditetstest i går, og ifølge mensen skal jeg være ca 5 uker med termin i slutten av januar. Jeg tok en graviditetstest i forrige uke som var negativ. Kan det da virkelig være hele 5 uker? med forrige mann testet jeg positiv allerede når jeg var 3 uker på vei, men hadde ingen mens å gå etter.
Er det vanlig at man ikke får positiv test før 5 uker?
Kan ha hatt en forsinket el feks :)

Var mensen forsinket denne gangen?
Her skiller menstermin og ultralydtermin 4 uker pga jeg hadde ikke el måneden før :p så det kan skille mye. Ofte går man likevel utfra menstermin frem til oul.

Testet du etter eggløsning? I syklusen før jeg ble gravid var eggløsningen to uker forsinket. Og skulle jeg gått ut fra menstermin nå skulle jeg vært 8+2 og ikke 7+2 nå, men jeg testet etter el og vet at den var 1 uke forsinket. Så det kan godt hende at det er noe sånt som har skjedd med deg :)

Jeg kunne ikke forstå noe av det der sist. Jeg var på tidlig ul og ble satt tilbake 7 dager. På privat ul i uke 12 ble jeg satt tilbake ytterligere 3 dager. Da er jeg 9 dager "feil" i forhold til mens termin. I tillegg kom han i uke 42, så jeg følte jeg gikk 20 dager over! Men han var frisk og fin, og ingen tegn til å ha vært "bakt" for lenge. Han var heller ikke kjempe stor! Så det kan være veldig forskjell!

Takk for svar! Da er det vel sikkert som dere sier at eggløsningen var litt forsinket :)

I følge menstermin har jeg termin 24 desember, men jeg har testet etter eggløsning og har pcos så vet jeg hadde eggløsning 9 april og dermed termin 3 januar, stemmer med når vi fikk positiv test og den sto 1-2 uker på :)
Ville nok ikke stolt på menstermin her, det er nok senere eggløsning :)

Back
Topp