Kan mars komme fortere???

marsmirakel!

Andre møte med forumet
Fikk for to uker siden vite at vi venter en liten en i mars. Foreløpig termin er 23. mars!!! Hadde vært kos å ha noen å prate med om små og store ting her inne da jeg tror han hjemme ville blitt gal hvis ikke. Det lille nurket er høyst ønsket, så vi gleder oss veldig!!!!

Jeg har vært voldsomt kvalm den siste uka og sliter med at det som funka mot kvalmen den ene dagen ikke funker dagen etter! Noen nye tips?? Prøver hver dag med salte kjeks, små slurker vann, bittelitt Cola og noen ganger litt chips(Sørlandschips, må jo være litt patriotisk!! ;) ).

Har det også litt gøy med å måle magen hver fredag, men gikk faktisk ned en cm fra forrige uke til denne uke, tror det har endel med at jeg var veldig oppblåst forrige uke.

Er det noen som vet når det er vanlig å få synlig mage?? Er 162 høy og veide 60 kg før jeg ble gravid. Gleder meg veldig til det synes!!!

Også lurer jeg på om dere har noen mening om når det er vanlig å fortelle nyheten til familien?? Jeg må fotelle det i uke ni på jobb, da jeg må omplasseres på arbeidsplassen min. Jeg vil helst fortelle det til foreldrene våres før jeg sier det til sjefen.... Noen meninger??

Håper noen av dere har ett svar/råd eller to og håper noen har lyst til å skravle videre senere :)

Marsmirakel

Denne gangen ventet vi med å fortelle det til foreldrene våre... i to eller tre dager! (sist fortalte vi det samme dag som jeg tok testen)

Det er jo opp til hva du selv ønsker.

Jeg ville også helst fortelle det samme dagen!! Hehe!! Tror vi har blitt enige om å fortelle det om to helger til. Det er rett før vi går tilbake på jobb etter ferie :)

Hei!og gratulerer så mye med marsnurk[:D]
Jeg syns også det er vanskelig å ikke fortelle det til foreldre og nære. Men det var vanskeligst når jeg var hjemme på ferie. Men jeg klarte å holde meg, men måtte dra derfra da jeg begynte å bli kvalm. Skjønte at jeg kom til å røpe meg om vi ikke gjorde det. Hadde ikke hatt problemer med å fortelle det hadde det ikke vært for mammaen min. Hun hadde tatt helt av om jeg fortalte at jeg var gravid, og hun hadde overhode ikke tenkt på at det KAN skje noe, og at det veldig ofte gjør det før uke 12. Så jeg sksal vente, i allefall tiil UL er overstått i uke 9. Ser for meg at vi reiser hjem og forteller det i uke 11 ca.
Kvalm er jeg også[:'(] Så jeg må spise annen hver time, og helst salt mat/chips, grønne/gule epler, druer, kjeks eller knekkebrød. I dag har jeg faktisk en bedre dag, men jeg tør rett og slett ikke to at det er på bedringens vei, det er nok bare kroppen som lurer meg.
Når det gjelder mage så er det ikke så veldig vanlig at man får "babymage" før uke 15-16, noen får det også senere, men tidligere er ikke så vanlig. Fram til da er det luft som gjør at magen blir litt større. Babyen ligger jo nå godt gjemt bak skambeinet og presser opp tarmene sånn at man blir litt mer oppblåst.
Jeg gleder meg til jeg er over 20 uker for hvis det blir som forrige svangerskap så syns jeg det var først da magen begynte å bli fin. Da begynner den å bli litt stram og sånn[:D]

Masse lykke til med svangerskapet![:D]Og jeg er gjerne med og skravler igjen senere[;)]

Takk for koselig svar!! Ser du har har en liten en fra før av? er veldig nysgjerrig på hva som skjer fremover.... Skal vestille time neste uke hos legen, fordi jeg må det før jeg gir beskjed på jobb. Hva slags undersøkelser er vanlig i svangerskapet og til hvilke tider?? Er voldsomt spent her!!!

Takk for det! Kjøpte sånn ingefær og sitron te. Funket fint første dagen, men andre dagen ble jeg jo kvalm av lukta!! Huff... Jeg lurte på å ta kapsler, men leste et sted at det ikke var anbefalt å ta det for konsentrert.... Noen som vet noe om dette???

Jeg burde jo egentlig ikke klage på kvalmen heller, for jeg har forløpig vært så heldig at jeg ikke har kastet opp. Hører jo om de som ligger med hodet i do i flere måneder, men det er ikke noe behagelig å gå rundt med konstant kvalme. Akkurat samme kvalme som når du har hatt den ene drinken for mye hvis du har vært ute. Urk [:'(]!

Huff,sender deg en god klem for kvalmen du har altså[:)] Sist kastet jeg opp i 8 mnd, og la ike på meg mer enn 4 kg[:o] Magen vokste seg stor og flott den, men var værre med meg.. Jeg var jo ekstremt tynn bortsett fra over magen[&:]

Første gangen var buksene mine for trange, og jeg begynte å få spørsmål om jeg var gravid når jeg var ca 10 uker på vei (men jeg veide bare 55 kg før svangerskapet da)[8|] Og det var da ve begynte å fortelle det til folk.

Andre gangen kom magen sent, tror jeg var nærmere 17 uker før man kunne se noe særlig, og vi fortalte det familie og venner etter den ordinære UL.

Denne gangen synes jeg selv at jeg kan se litt antydning nå (er 5+1 i dag), men det er nok bare meg[8D] Og kommer til å holde det hemmelig til etter ordinære UL igjen[;)]

Masse lykke til videre[:D]

Takk så mye HysjHysj!! Går litt bedre nå, men har ingen forhåpning om at det begynner å gå over... Har heldigvis en kjempetålmodig mann som mater meg med riskaker og knekkebrød med smør på[:)].

Håper jeg slipper åtte måneder med dette i allefall for det høres ikke godt ut....

Har vel kanskje fått en antydning til mage, men tror det kommer litt av at jeg ikke klarer å holde inne magen lenger[;)].

Tusen takk for klemmen, hjalp nok litt den og [:D]

ORIGINAL: marsmirakel?

Takk for koselig svar!! Ser du har har en liten en fra før av? er veldig nysgjerrig på hva som skjer fremover.... Skal vestille time neste uke hos legen, fordi jeg må det før jeg gir beskjed på jobb. Hva slags undersøkelser er vanlig i svangerskapet og til hvilke tider?? Er voldsomt spent her!!!

Vet ikke om det var meg du siktet til der, men jeg svarer likevel hehe. Ja, jeg har ei på snart tre år, men jeg merker allerede nå at dette er et veldig annerledes svangerskap[8D]Unger forrige svangerskap var jeg på kontroller mye hyppigere enn normalt, men det er fordi jeg var hos både jordmor og lege, og legen syns det var veldig koselig med svangerskapskontroller så da ble det noen ekstra[8D]Helt geit for meg. Skal hos begge denne gang også, men vet ikke noe annet enn at jeg skal til legen i uke 12 og så til JM i uke 16 ca. Så blir det jo UL rundt uke 18-19, og en kontroll i uke 24.Litt usikker på hva "malen" på dette er, men hver 4. uke blir det nok i allefall. Når du er på førstegangskontroll så får du nok vite hva som er vanlig og hvordan forløpet blir. Det kommer jo mye an på om det er noe spes som bør følges opp også som f.eks symfysemål, blodtrykk og resultater på blodprøvene.
Jeg gleder meg veldig til resten av svangerskapet og selv om jeg har gått gjennom dette en gang til så føles det ikke slik[8D]
Gleder meg til mars jeg, men er veldig glad for at jeg har en liten en fra før av som får tiden til å gå fortere. Under forrige svangerskap var jeg student, hadde mye fri, og gjorde ikke noe annet enn å vente, planlegge og vente,hehe. Nå er det ikke så mye å gjøre enn å få klart et barnerom. Så får man bare ta det som det kommer. Utstyr har vi jo[;)]
Kjedelig at du er så kvalm altså.Håper noen av rådene som har kommet hjelper deg. Her gjør jeg ikke så mye annet enn å spise ofte. Men har en ganske grei dag i dag, 2. dag på rad[8D] Det hadde jo vært supert om kvalmen holder på å gå over, men vi får se. Fint om den går over sånn at jeg kan holde det hemmelig på jobben en stund framover også.

Har prøvd med små måltider i dag, funker litt det. Spise med en gang jeg blir sulten. Ikke vant til det. Skal bestille time i morra fordi jeg må gi beskjed på jobb. Må nok omplasseres..... Er veldig spent!!

Back
Topp