Kan mangle gleden i uke 12 uten å ha vært på tidlig UL?

Bunintheoven :)

Betatt av forumet
Hei, hva tenker dere om å fortelle venner og familie at man er gravid uten å ha vært på tidlig UL og ikke hørt hjertelyd? Er sikker på termin og har hatt ømme bryster og andre tegn hele veien...

Som oftest går det veldig bra der inne om man ikke har hatt noen tegn på noe annet :-)

Selvfølgelig kan man det! :) Jeg fortalte det til nesten alle i uke 12 sist, og da hadde jeg heller ikke hatt tidlig UL. Tror det kanskje faktisk er mest vanlig å fortelle det uten å ha hatt tidlig ul ;)

har ett innstrykk av at VELDIG mange her inne har hatt tidlig UL. Men som også har hatt store plager/problemer. Det er ikke vanlig her i nord i allefall å bare få tidlig pga litt nervæsitet( merk mine ord! litt ikke super stressa og søvnmangel. ) vi er vel alle litt små stressa før om ting skla gå bra. Men som flere sier så er det ingen grunn til bekymring så frems man ikke har hatt blødninger evt andre store plager... Jeg forteller med stoor glede når vi passerer 12 uker :=)

Vi tenkte å fortelle om graviditeten når vi passerer 12. uke. Men vi skal på ul i uke 10 først.. Jeg hadde ikke turt å dele nyheten denne gangen før jeg har vert på ul, men det er meg :) -og vi er alle veldig forskjellige :)

Synes det er helt i orden, mest sannsynlig er alt bare fint med babyen hvis du ikke blør eller noe sånt :) Selv har jeg tenkt å få en bekreftelse av doppleren før vi sier det i helgen :)

Hadde doppler på førstefødte, eneste. Stolte på det. Ville blitt veldig lei meg om vi hadde fortalt det til folk om det virkelig ikke var sikkert. Denne gangen ville vi forsikre oss siden en liten storesøster er involvert ;)

Ja, jeg er enig med deg Cinderella. Virker som om veldig mange her tar tidlig UL, men tenker at det egentlig ikke er behov for det for meg da jeg er innkalt til vanlig rutine UL i uke 16.. Doppler hadde vært morsomt å ha! Kanskje jeg skulle prøvd en sånn...En det er vel som de fleste av dere sier... Om alt virker bra så har nok babyen det bra der inne og det er ok å fortelle... Jeg får se hva jeg gjør, men har jo lyst til å dele dette med noen i familien snart :)

Har fortalt det til de fleste nå jeg.. Går det galt så har jeg vertfall støtten :) Å jeg har ikke hørt hjertelyd eller vært på ul..

Her i nord er det ikke bare å komme seg til privat klinikk om man vil ha tidlig ul. ser at det er fler og fler som tar tidlig ul...selvfølgelig kjekt d og svært så fristende...men om man inke har plager og kjente komplikasjonef fra før er d da ingen grunn til at man inne skal kunne fortelle d uten å ha vært på ul. har ikke vært på tidlig ul. men noen av mine....og d har gått bra likevell...

Hei Rari- er egentlig enig med deg... Skulle det gå gale veien så har man jo støtte i familie og venner. Kan jo vente med Facebook oppdateringer til etter ordinær UL i uke 16!

Velt- godt å høre at det har gått fint med alle dine! Det er så lett å lese om alle de som opplever det værst tenkelige... Jeg er egentlig ganske rolig og tenker at det her går bra! Det gjør jo det med de fleste...

Fortalte det til di nærmeste ganske tidlig...rett og slett fordi formen har/er så innmari dårlig.
Men ga beskjed om at jeg ikke ville ha det offesielt på facebook og rundt omkring før jeg hadde vært i ul.
Var på tidlig UL på tirsdag å fikk sett det lille vidundret.
så nå bryr jeg men ikke så mye om d kommer "ut",selv om jeg bare er 9+6uker...

Jeg har sagt det fortløpende til alle jeg har oppholdt meg sammens med i mer enn en halvtime pga den dårlige formen, har vært på tidlig ul nå, men mange som fikk vite det før. UL var mest viktig for meg i forhold til størstemann her, han fikk vite at han blir storebror igjen i dag (9+6), fikk ul'n innvilget fordi jeg hadde en sa tidligere i høst.

Etter uke 12 tenker jeg at man godt kan fortelle det, det kan jo skje noe når som helst i svangerskapet, men når man passerer uke 12 er det jo mye mindre sansynlig at noe er galt.

Back
Topp