kan man

siwro

Gift med forumet
spise hjemmelagd kjøttrull når man er gravid egentlig??
æsj har fått influ...kjedelige greier... er det normalt egentlig med veldig mye luftsmerter i magen i rugetida?? jeg lurer på om det er luftsmerter jeg har, kan våkne om natta med kjempemye smerter, skikkelig ubehadelig...føler meg så "rar" på en måte i magen..vanskelig å forklare..

jeg såg der, men var så usikker på kjøttrull..fant ik noe om det... det er jo kokt i 4 timer da meeeen er likavell sååå usikker....

alt kjøtt som er varmebehandlet kan man spise! [:)]

thank you...ja kjøttrull må til..har en kjøttrull liggende i lake etter jul så må vel bare spise den opp nå[:D][:D] det er jo julepålegg...

legen min sa at jeg stort sett kunne spise det meste av kjøtt her i norge. her var det så god kvalitet og gode slakteri etc at det ikke var noe farlig... han sa jeg godt kunne spise spekemat også.
men, ikke i utlandet, da måtte jeg være veldig forsiktig med alt det der som vi alle vet [8D]
eneste jeg måtte være forsiktig med var de ostene [;)]

ORIGINAL: Essmeralda

legen min sa at jeg stort sett kunne spise det meste av kjøtt her i norge. her var det så god kvalitet og gode slakteri etc at det ikke var noe farlig... han sa jeg godt kunne spise spekemat også.
men, ikke i utlandet, da måtte jeg være veldig forsiktig med alt det der som vi alle vet [8D]

Akkurat det ville jeg ikke stolt på. [;)] Den offentlige anbefalingen er at man skal unngå alt rått kjøtt, inkludert spekemat. Norge er ikke best i alt, og farlige bakterier finnes her også.

Takk jenter, nå står kjøttrullen på kok, blir deilig med det til frokost i morgen tidlig[:D] hadde ikke tenkt på spekemat jeg, men får da gjøre det, håper bare såååå at spiren fester seg nå...man pleier vel kanskje ikke å kjenne noe sånt som festing og sånt...er sååå spendt på den 18...gleder meg og har virkelig troa... 

ORIGINAL: Lykkeliky

ORIGINAL: Essmeralda

Akkurat det ville jeg ikke stolt på. [;)] Den offentlige anbefalingen er at man skal unngå alt rått kjøtt, inkludert spekemat. Norge er ikke best i alt, og farlige bakterier finnes her også.

både jordmødre og leger i kommunen jeg bor i sier det er trygt å spise spekemat, men biff tartar bør man kanskje holde seg unna [8D]

Back
Topp